kallegoeswritning

Alla inlägg den 25 juli 2011

Av Kalle Larsson - 25 juli 2011 22:20

Väldans vad det åskar så här på kvällskvisten. Var länge sedan det var ett sådant åskväder. Men man börjar bli trött på det här nu, skulle vilja ha mera sol nu. Det skulle vara en perfekt avslutning på sommaren och en fin början på hösten, varför kommer du inte solen? Vad är det du väntar på? Vad är det du håller inne? hehe.

Nu ska jag lägga mig och hoppas att man vaknar upp till ett mycket bättre väder än vad det har varit nu på kvällen.

Av Kalle Larsson - 25 juli 2011 18:21

Då var man hemma igen. Det var skönt att träna och skönt att slippa tänka och ödsla sin tanketid åt idioten som gjorde det där i Norge. Skönt att för en gång skull tänka på nå annat än det som man har tänkt på i flera dagar nu. Visst, tankarna till de anhöriga till de drabbade kommer alltid finnas där, oavsett om man vill eller inte. Men idioten som utförde det hela förtjänar inte att tänkas på. Såna ska man bara inte ödsla sin tankeverksamhet på. Men ibland så går det bara inte, de tankarna kommer hela tiden fast man inte vill.

Ska väl försöka det bästa jag kan för att inte tänka på honom. För mig är han död, finns inte.

Får väl glädja mig med att sjunga allsång idag när det är Lotta på Liseberg klockan 20.


Är ni med då?

Av Kalle Larsson - 25 juli 2011 17:07

Nu är massmördaren i Norge häktad. När han gick ur tingsrätten så log han. Det var precis som att han hade lyckats på något sätt och han hade vunnit. Men saken är ju den att han har ju inte det. Han kommer att sitta i 21 år och om jag tror rätt så tror jag nog att någon kommer ge sig på honom så att han blir riktigt skadad. Vem skulle inte vilja hämnas efter allt som har hänt mot honom, inte minst alla som överlevde. När han åkte i jeepen till fängelset, så mötet han av ett folkmassa som kände ett sådant hat och bad att han skulle brinna i helvetet. Folket försökte ta sig in i bilen och det blev nästan kaos. Jag undrar nu hur det kommer gå för honom i fängelset. Vad tror ni?

Av Kalle Larsson - 25 juli 2011 14:41

Läste lite på Expressen att det är en man som är från Polen som har grpits misstänkt för att ha hjälpt gärningsmannen i Norge med bombattentatet. Det är väl som man tänkte sig att han kunde inte ha varit själv om det här. Det går inte. Sen tidigare läste jag att kronprinsessan Mette Marits styv bror blev dödad på ön som ungdomarna befann sig. Så himla sorgligt hur världen har blivit egentligen, varför varför varför? Hur svårt är det att bara vara snälla mot varandra? Usch, världen blir bara råare och råare ju längre tiden bara går. Ska iväg och träna nu för att få bort tankarna över vad som har hänt i fredags. Man mår bara dåligt själv när man ser världen bli allt råare!

Av Kalle Larsson - 25 juli 2011 11:20

Idag klockan 12 tycker jag att alla ska ta en tyst minut för de som miste livet i Norge. Visa nu att ni bry er!

Av Kalle Larsson - 25 juli 2011 08:24

Bra Kalle, den här morgonen är verkligen din morgon. Missade bussen och allt. Så jag fick vänta i 40 minuter till nästa buss gick. Nu är man iaf på Örebro bussen, skönt det. Ni får ha det så bra allihopa och sköt om er.

Av Kalle Larsson - 25 juli 2011 06:32

Denna vecka verkar inte börja särskilt bra. Har så ont i halsen så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Måste nog köpa halstabletter i Örebro under dagen. För det här går ju inte. Känner att jag inte kommer kunna prata längre fram. Om det knappt går nu, hur ska det bli imorgon? Den dagen, den sorgen.

Ska äta lite frukost nu. Men vi höres senare under dagen. Ha det gött och ta hand om varandra.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards