kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2010

Livet består av 29000 dagar!

Av Kalle Larsson - 8 oktober 2010 23:32

Så stod rubriken för en krönika igårdagens aftonblad. I den krönikan handlade det om att det var en professor i Ekonomi som hade räknat ut att livet består utav 29000 år, alltså i ungefär 80 år. En tredje del av våra liv sover vi bort, en fjärde del är vi för unga och för gamla för att styra vårat liv. Då kan man ju se klart att det är ju inte så många dagar kvar att verkligen spendera dem på bästa sätt. Det står också i krönikan att det sprids en länk på nätet att det är en vårdare som har ställt frågan till döende patienter om vad de ångrar mest i sina liv, då var en del av svaren det här:

  • Jag ångrar att jag har levt upp till andras förväntningar istället för att lyssna på mig själv.
  • Jag ångrar att jag jobbat så mycket.
  • Jag ångrar att jag inte har uttryckt mina känslor.
  • Jag ångrar att jag struntat i mina vänner.
  • Jag ångrara att jag inte har tillåtit mig att vara lyckligare.

Men sen kan jag tycka det att när jag väl har läst dessa punkter så varför ska man ångra något i sitt liv? Har man jobbat för mycket i sitt liv, så är det väl inte hela världen? Livet består väl ändå utav att man ska känna efter och se hur det fungerar osv. Att jobba lite för mycket kan alla göra, det går nog att ta igen den tiden åt att göra det man vill senare på något sätt. Det bevisas iaf på lönekontot. Då har man råd att göra vad man vill om man har jobbat hårt vill säga.

Det finns så mycket att diskutera runt det här ämnet så man vet inte vart man ska ta och börja. Men är ändå inte de 29 000 dagarna och nätterna som passerar ett sätt att känna sig själv? Att förstå sig själv på något sätt? När man har gjort det så kan man slå frid med sig själv och gå vidare. Då kan man liksom lämna livet för att på något sätt få ett lugnt inom sig själv. Det är det viktigaste av det hela.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards