kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2010

Walk on by!

Av Kalle Larsson - 15 oktober 2010 12:06

När jag var hos tandläkaren igår och när det var min tur och skulle sitta vid deras patientstol. Då tänkte jag på hur om de aldrig blir äklade av titta bland folks tänder om man skulle ha dåliga tänder. Det var bara någonting jag bara kom på rätt vad det var. Jag tror jag själv inte skulle palla med att jobba som tandläkare, skulle nog inte tycka om att hålla på i någons mun hela dagarna. Nej, fy farao alltså. Inte för att vara elak eller någonting. Men det verkar inte bara som min grej bara.

Nog om tandläkare, det är redan för mycket att jag ska dit om 2 veckor igen. Usch.

Idag blir det att klippa gräsmattan för sista gången hoppas jag. Annars så vet jag inte vad det står på schemat. Blir nog en lugn fredag. Läsa böcker. I den jag håller på med nu "vid någons sida" av Nicholas Sparks är verkligen lite lik twilgiht böckerna. Det handlar om en kvinna som har förlorat sin man i hjärntumör. Men innan han dörr så hade han skrivit ett brev till henne att hon skulle få en hund av honom i present för att den här kvinnan inte ska sjunka så djup i sin depression att han är död. Sagt och gjort så fick hon en hund som tog hela hennes tid och tankar bort från sin döda make vilket var nästan som ett slags terapi för henne. Men sen det som jag tycker är så likt twilight är att hon börjar dejta en man efter några år. Men sen har hon en killkompis som är hennes bästa vän. Så när han mannen som hon dejtar åker bort på lite resor till någonstans så går hon alltid till hennes bästa kompis för att inte något att göra och umgås.

så nu börjar det hetta till ordentligt. Så idag ska jag läsa vidare hur det går för dem. Spännande Spännande.

Men jag ska väl sätta fart på gräsklipparn nu så jag har det gjort. Men ha det så bra och ta hand om er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards