kallegoeswritning

Alla inlägg under november 2010

Av Kalle Larsson - 7 november 2010 20:56

Idag så följde jag med Sami till Kopparberg för att han skulle spela innebandy där. Då fick jag sitta vid läktaren och vara support under tidens lopp. Tycker ibland att den innebandyn inte verkar nå seriös alls jämfört med de gånger då jag har varit med Sami på andra bandyn. Flera av förra årets spelare är knappt med detta år lika mycket. Nu är det mest yngre som är med. Men folk tröttnar eller så är det väl för bakfulla för att spela eftersom det är söndag och lördagar brukar vara den ultimata partykvällen. Så många orkar väl inte pga det säkerligen.


  

Av Kalle Larsson - 7 november 2010 13:33

Kollade på aftonbladets hemsida och såg att P!nk hade uttalat att hon är för barnaga. Det var därför att hon fick stryk själv som barn och att hon förtjänade det verkligen. Enligt hon så tyckte hon att hon var ett "hemskt" barn. Det skulle vara intressant och veta vad hon menar med att hur "hemsk" hon var när hon var barn. För man märker ju på P!nk att hon är lite utav en pojkflicka och kan tänka sig göra saker som killar brukar göra och att hon har en kaxig attityd. Kanske var hon en som var väldigt trotsig av sig i unga år som fick hennes föräldrar att smälla till henne så att hon kunde bli snäll senare och tänka på sina synder som hon har härdat ut. 

Men om jag ska vara ärlig så förstår jag mig inte på barnaga. För mig är det helt otroligt oförstårligt och jag tycker att man inte får något ut det. För om man kollar hos ett barn som får mycket stryk av sina föräldrar så kan de barnet må så himla dåligt så att den uttrycker det genom att börja med slagsmål i skolan, börja sno något i affärer osv. Men sen kan det ju bli olika från olika barn. Vissa klarar sig och härdar ut det tills de bli vuxna nog att flytta hemifrån osv.

Så jag förstår inte varför det inte bara räcker med att tala förstånd med barnen och säga åt de vad som är rätt och fel. Inga konstigheter alls tycker jag. Svårare än så kan det liksom inte vara verkar det som. Men det visar sig till den dagen då jag bestämmer mig för att skaffa barn och hur lätt det kommer att bli. Den som väntar får se.

Av Kalle Larsson - 7 november 2010 09:06

Vaknade idag redan för ungefär en timme sedan så här på en söndag. Jag sitter just nu och kollar runt på spotify om det finns något något man kan lyssna på. Annars så gör jag inte så mycket faktiskt. Ska nog äta frukost så småningom och det visar sig vad det blir. Medans jag äter frukost så ska jag kolla på välkommen åter och Berg flyttar in som jag inte såg i veckan för att pappa skulle se efterlyst. Men tur så har vi tv4anytime som man kan kolla på så här i efterhand. Det är en kanon bra idé för om man har någon familjemedlem som gärna vill se något samtidigt som ett annat program som en annan vill se vid den tiden då de krockar med varandra.

Ska lyssna lite på musik en stund till innan jag gör något annat. Ha det bra alla och skött om er.

Av Kalle Larsson - 6 november 2010 23:41

Dagens program om så mycket bättre var helt sjukt bra. Petters dag var lika bra som Lasse Berghagens dag för två veckor sedan. Jag gillade Septembers tolkning av mediakåt för hennes sätt att ha mycket utstrålning på scen och att hon kan verkligen tolka på sitt eget sätt. Det är så underbart bra att se.

Sen efter så mycket bättre så såg jag filmen the gift. Den var ganska bra, men inte lika bra som trodde att den skulle vara, men den var bra ändå. Den handlade om en ensamstående trebarnsmamma (Cate Blanchett) som är en sierska som spår folk. Men en dag när en kvinna blir spårlöst försvunnen så blir hon indragen i fallet att kolla om hon lyckas se något som har med fallet att göra. Då börjar den resa som verkar vara alldeles för lång för att kunna stanna vid nästa station. Även om den filmen inte uppfyllde mina förväntningar direkt, så kan jag faktisk rekomendera den till er att se den om ni känner för det. Den är helt okej att se.


  

Av Kalle Larsson - 6 november 2010 19:08

Sitter och väntar på att klockan ska bli 20 så att jag kan se "så mycket bättre". Sitter och mumsar i en daim som var hur länge sedan jag åt. Det kändes som att det bara smälte i munnen på mig för att den var så god. Ska nog lyssna på musik medan jag väntar också.

Ha en fin kväll och ta hand om er.


  

Av Kalle Larsson - 6 november 2010 16:49

Idag blev det lite ändrade planer med att gå till ica, istället blev att åka till Sami till Örebro. Efter att ha varit hemma en stund så kom syrran och hennes kille till oss en stund och så skulle de till kyrkogården för att tända ljus på mormor och farfars grav. Då fick jag följa med till kyrkogården en sväng och kolla läget. Det är alltid lika sorgligt att gå dit varje år och få massa minnen som man önskar att de skulle kunna vara mer om de kunde levat kvar. Min kära mormor gick vidare då jag endast var 6 år gammal, så jag har inte så jätte många och starka minnen från henne. Värre är det med morfar som jag inte ens kommer ihåg att jag har träffat eftersom han bodde i Stockholm och försvann också när jag var 6 år gammal. Jag skulle önska att det fick cirka 25 år till i livet så att man fick lära känna de bättre innan de gick vidare. Min farfar gick bort för 5 år sedan och det känns som att det var iår det hände. Jag saknar honom varje dag som går och kommer alltid att göra det. Eftersom han och min största intresse är böcker så var det verkligen han jag kunde vända mig till om det jag ville diskutera dem, få tips om böcker osv. Jag tycker det är sorgligt att de försvinner när ens barnbarn är så pass små som 6 och 9 år gamla. Man behöver sina mor och farföräldrar lika mycket som man behöver sina egna föräldrar som stöd, att skratta ihop, hitta på saker osv. Det tillhör ju livet. 

Nu har jag bara farmor kvar av mina mor och farföräldrar och jag hoppas att hon är lika frisk och kry som hon är idag och många år framöver. Jag hoppas att farfar är hos henne varje dag och tar hand om henne så att det inte händer henne någonting. Och jag hoppas att farfar är hennes skyddsängel. Hon har så mycket kvar i livet som måste få uppleva. Förra året fick hon sitt första barnbarnsbarn och till början av decembermånad så får hon sitt andra. Jag tycker att hon ska få se de växa upp och se de utvecklas.




     

Av Kalle Larsson - 6 november 2010 10:45

Lördag idag då. Skönt på många sätt. Skönt att vila från träningen och simningen lite och göra lite annat för en gång skull. Ska nog gå en promenad ned till Ica en sväng och se vad de har att erbjuda idag. Annars så ska jag nog kolla på en film som heter the gift med bland annat Cate Blanchett, Kaneu Reeves och Katie Holmes. Det är han Sam Raimi som har gjort den filmen (som har även gjort Drag me to hell, Evil dead och Spider-man). Den verkar var iaf jätte bra och ska bli så sjukt intressant att kolla på. regissören gjorde Spider-man och drag me to hell så himla bra, så jag har lite höga förväntningar att den här filmen också ska vara en toppen bra film. Men vi får se vad som hur den är sen då.

Annars så blir det så mycket bättre ikväll då det är Petters tur att vara huvudpersonen. Det ska bli väldigt intressant att se Thomas Di Levas tolkning på en av Petters låtar eftersom Thomas är rena motsatsen jämfört med Petter. Sen så såg jag på en snut vid reklamen att Lill-Babs skulle köra så klart och det lät ju ganska bra för gammel tanta. Att hon kunde rocka fett lika bra som Petter visste jag inte, hehe. Det ska bli intressant att det också.

Av Kalle Larsson - 5 november 2010 07:16

Nu är fredagen kommen och då ska jag snart åka in för att träna. Det var tänkt att jag skulle simma också, men det var så pinsamt igår för att när jag var vid badhuset och jag satt i bubbelpoolen och när den var slut och jag gick ur så märkte jag att mina badbrallor var sönder. Då fick jag lite panik över att någon skulle få se det och jag skyndade mig ur och upp från bassängen och gick in till bastun. Då var det ett mellanstort hål och förstökte göra så att det inte syndes så mycket, men det gick väl si och så med det. Men då skyndade jag mig till omklädningsrummet för att det inte skulle vara någon som kollade på mig. Från första början så var det ju tänkt att jag skulle fortsätta att simma ett tag efter att jag satt mig i bubbelpoolen. Men nej då, det gick ju inte.

Men efter att jag hade varit i badhuset så gick jag till biblioteket för att vänta in pappa som skulle hämta mig i Lindesberg för att vi skulle bege oss till Örebro så att jag skulle kunna gå till tandläkaren där. Väl där så tog det ungefär 1 och en halv timme för att fixa till min framtand. Efter det så åkte jag och pappa till marieberg för att pappa skulle köpa en vinterjacka till sig själv. Annars så åkte vi runt till biltema, mediamarkt och massa andra ställen.

Så idag ska jag efter träningen gå upp till syrran för att hälsa på lite. För hon ska ändå till oss senare så är hos henne för att tillsammans åka vidare hemåt. Fredrik (syrrans kille) skulle på nå personalfest så blir hos oss ett tag idag.

Annars så händer det inte så mycket idag. Ha det så bra allesammans och ta hand om er så höres vi.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards