kallegoeswritning

Alla inlägg under november 2010

Av Kalle Larsson - 10 november 2010 20:15

Två toppen bra program så här på onsdagskvällen. Kan inte bli bättre än så tycker jag. Inte på en onsdag iaf. Jag vet inte vem Carina Berg flyttar in hos denna onsdag så det kommer att bli en överaskning. Och välkommen åter kommer nog med överaskningar hela tiden varje gång. Jag glömmer inte Christine Meltzers rollfigur i programmet då hon jobbar leksaksavdelningen. Då var det en man som skulle betala något. Hon sa: "Det blev 202,50". Mannen sa: "Jag har 2,50 om du vill ha". Då brusar hon upp och svara med en arg ton "Ne, jag vill HA 202,50!! FUCK YOU!!". Det låter nog inte så roligt när man skriver så här. Men lät så roligt när hon sa det, så det blev en hel del skratt. När de kommer ut som dvd eller blu-ray så kommer jag nog köpa det, kul att ha något så bra i samlingen. Det är det nog värt.




     

Av Kalle Larsson - 10 november 2010 06:52

... känns det som just nu. Jag sitter och tittar ut genom köksfönstret och ser hur snön ligger på backen. Man får lite julkänslor faktiskt när det är snö utanför. Härligt på många slags sätt. Jag har inte direkt mot snö, men det är något jag inte gillar så direkt ändå. Skulle hellre vilja att det skulle vara sommar året runt i stället. Men bara den är snö på jul- och nyårsafton så är jag nöjd. Det är då det ska vara snö ute. Men annars så kan de kvitta för min del.

Av Kalle Larsson - 9 november 2010 22:39

Idag när jag väl skulle till bussen för att åka till W4U i Lindesberg och hade en lite bit kvar till busskuren så ser jag att bussen kommer och åker förbi. Jag greps lite av panik eftersom igår så hade jag och coachen på W4U bestämmt att vi skulle ha ett litet "utvecklingsamtal" idag 10:30 innan jag gjorde någonting annat. Då gick jag snabbt till busskuren för att se när nästa buss gick och det var inte förrän vid 10:46. Då visste jag inte vad jag skulle göra. Så jag försökte ringa till coachen och säga som det var att jag hade missat bussen och undra om jag skulle få skjuta upp det här samtalet till lite senare på dagen. Men hennes mobiltelefon var upptagen hela tiden. Så jag gick hemåt och tänkte att jag skulle vänta ett tag innan jag ringer tillbaka igen. När jag väl kommer innanför dörren så ringer jag igen, men återigen så lät det upptaget. Då visste jag inte vad jag skulle ta mig till, klockan var ändå 10 då och skulle ha möte en halv timme senare. Så jag gick ned till pappa och såg om han var vaken. Han var vaken och jag sa som det var och så snäll som han var så skjusade han in mig. Och mötet, det gick bra, men det gick inte särskilt lång tid att genomföra. Sen var det att jag skulle presentera mig för de som var där. Sen tyckte jag att jag skulle gå till af för att få fram lite matrial som var viktigt att ta med mig tills imorgon till W4U.

Sen när klockan var runt 15:30 så gick jag till af. Kan säga att det var en riktig pärs att gå dit, eftersom det var värsta snöstormen när man gick dit. Gud att det kommer snö nu idag, det hade jag inte räknat med. Toppen.

Efter af, så gick jag till biblioteket för att låna 2 böcker som handlade om filosofi. Vägar till livet och vägar till visdom. Det ska bli väldigt intressanta att läsa. Speciellt den förstämnda. Den handlar om 8 olika berättelser om folk hur de saker som har hänt i barndomen påverkar hur det blir när de är vuxna människor. Jag läste lite granna ur den första berättelsen och den verkar ju hur sjukt intressant som helst. Kommer nog att ligga sömnlös i natt för att den verkar så sjukt intressant.

Efter att jag hade lånat böckerna, så gick jag och träna och simmade. Det gick rätt så bra faktiskt.

Men när jag var klar med träningen och simningen, så skulle jag ta 18:30 bussen hem. När klockan var 18:30 så kom inte bussen, men då tänkte jag väl att det den var väl någon minut sen eftersom snöfallet fortfarande ägde rum. Men minuterna gick och när klockan var omkring 19:00 så kom äntligen bussen. Äntligen så fick man komma hem iaf.

Innan jag skulle till bussen så hade jag smsat med Wera lite granna och hon undra om vi inte kunde umgås lite eftersom det var ett tag sedan. Så jag kom dit till henne strax innan 20:00. Vi satt och kollade på I form med Anna Anka och små pratade lite om det och efter det så satt vi och prata om allt mellan himmel och jord som om det var 100 år sedan vi pratades vid sen sist.

Sen vid 22:00 kom pappa och hämtade mig och nu så sitter jag och chillar lite vid datorn en sväng innan jag ska ta och lägga mig. Just nu så känner jag mig väldigt trött och skulle kunna somna nu på direkten om jag nu ville.

Så detta var min dag idag och hoppas att ni andra har haft en underbar dag. Ha det gott alla och ta hand om er.


  


Weras katt Knox som är nog den busigaste katten jag någonsin har träffat på. Hela tiden ville han busa med mig.

  

Wera och jag (snacka om vilket fult leende jag fick till, jätte brett leende, I hate it. Men den bjuder jag på).

Av Kalle Larsson - 9 november 2010 08:51

Snart blir det att åka in till stan för att först på möte med coachen eftersom hon sade igår att hon ville träffa var och en personligen för att veta hur hon kan gå till väga för at hjälpa hos på bästa sätt. Då är det min tur först av alla. Det ska bli intressant och se hur det går till väga. Men det ska nog gå bra. Jag håller tummarna för att det ska gå bra.

Av Kalle Larsson - 8 november 2010 22:06

Kollade på biggest loser Sverige tidigare som sagt. Gud vad glad jag blev när Maria kom vidare till finalen. Tyckte hon faktiskt förtjänade det. Så jag hoppas tills nästa vecka då det är final att hon vinner hela skiten. Även om det är en liten chans att hon gör det för att KF går ned så himla mycket per vecka. Visst det är ju det som är meningen med hela konceptet Biggest loser. Men jag tycker att hur mycket än Maria kämpar så går hon inte tillräckligt mycket kg, det känns som att nästan faller i målsnöret väldigt ofta för hennes hårda jobb som inte ger så mycket som man tycker att det ska göra. Men vi får se nästa måndag hur det går för henne och KF. Må bäst kvinna eller man vinna.

Om de skulle göra en säsong till så skulle jag inte tveka en sekund till att jag kommer söka dit. Jag har varit överviktig i stora delar av mitt liv och det skulle bara vara en bra grej att kunna få hjälp på traven. Det är inte för att vara med i teve jag skulle göra det, det är nämligen för min egen skull. Det skulle vara toppen.

Av Kalle Larsson - 8 november 2010 18:20

Äntligen så kan man pusta ut efter att ha varit på möte med coachen från Work for you (det är stället jag är på) i en och halv timme. Det verkade skit bra det där. Det känns som att man är i trygga händer. Snacka om att jag var hur nervös som helst innan. Jag var så nervös så att till en början gick jag helt galet. Men det är sånt som händer ibland. När jag väl kom dit så pratade vi först lite om vad det handlade om. Sen fick vi en mapp med papper som vi skulle skriva på och sen att vi skulle gå igenom. Sen pratade vi vidare om hur stället där work for you fungerar, om vilka personer som var där osv. Det hela tog som sagt 1,5 h. Vi skulle vara där varje dag till 15:30 den här veckan. Så nästa så ska vi vara där varannan dag förmiddag och varannan dag eftermiddag, så vi är bara där 50 % i övriga fall. Den här veckan ska vi känna på hur det är när andra grupper är med och vad det sysslar med, så att man har en bild om hur det funkar. Det ska bli spännande och se hur det är.

Av Kalle Larsson - 8 november 2010 12:04

Sitter just och äter lunch efter att ha varit och tränat och simmat på morgonkvisten. Om ungefär 3 timmar så ska jag till Lindesberg igen för att ha ett möte för någonting som arbetsförmedlingen har ordnat som gör att jag får mycket hjälp med CV, söka jobb eller praktik. Så idag blir det nog bara information vad det hela handlar om. Men ändå är jag lite nervös över vad som ska komma. Vet inte varför, men det kom alldeles nyss. Hoppas att det vänder snart när jag ska åka in igen till staden. Tycker sånt borde man inte vara nervös över. Det är bara ett möte liksom. Det går nog bra.

Ikväll är det som alltid en tv kväll. Men det är två program som jag brukar kolla på som har slutat för säsongen just nu. Det är Sommarpratarna och sedan Det okända. Det okända kommer redan efter nyår, så det är skönt att det inte var så långt till det börjar. Dessvärre är det för Sommarpratarna som inte sänds förrän efter nästa höst igen. Träligt men det får jag lov och vänta på. Annars så är det Biggest loser och Våra vänners liv ikväll. Det får jag nöja mig med.

Nu ska jag äta klart och sedan åka iväg igen till stan. Men vi höres efter att jag har varit till stan så jag får berätta om hur det gick. Ha det gott och ta hand om er alla.

Av Kalle Larsson - 7 november 2010 21:52

Att livet är som en nedförsbacke just nu kan jag mer än så hålla med till mer än 100 procent. Kan inte förstå att ett sms kan göra så otroligt mycket för att få en tillvaro som man inte är beredd på att gå i tusen bitar på mindre än bara några få sekunder. Jag har insett att vissa går inte att lita lika mycket på som man velat göra och att om man har bestämmt sig om en sak så vänder man bara den bara ryggen emot en. Jag är inte värd att ha det så här och det är ingen person värd. Det är ju som jag har befarat för många månader sedan att man var någon bricka som ingick något spel som man kunde göra vad tusan man ville med. Så fort man tröttnat så kastar man iväg brickan och skaffar sig en ny, när man tröttnat på skaffar man åter en ny osv. Jag tänker inte ha det så här och jag skiter i vilket, för jag är inte värd att bli smutskastad i skit för att en annan är trött på en och går till en annan. Jag hoppas verkligen att jag skaffar mig mer mod för att kunna komma vidare. Livet är som en enda stor förvirring i en nedförsbacke som vägrar vända.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards