kallegoeswritning

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Kalle Larsson - 9 maj 2011 19:51

Då var denna dag gjord då. Dagen med många händelser säger jag bara. Det hela började med att när jag åkte med bussen in till stan. Jag hann inte mer än att åka till nästa hållplats då bussen stannar och busschauffören går ur där han sitter och går till ungefär mitten av bussen där det satt ett par utländska killar. Då säger busschauffören att en av killarna ska kliva ur för att de hade inte betalat mer än att de kunde åka till Guldsmedshyttan. Då blev de en massa diskussionerna att killen hade betalat till Lindesberg osv. Då hotade chauffören med att ringa polisen om killen inte betalat. Men en lite stund senare så kom polisen och sen så blev en del snack där tills det löste sig till slut. Det tog säkert 20 minuter  om inte mer allt som allt, snacka om irriterad man blir på sånt, usch.

Sen efter denna lila händelse, så var det att gå till jobbcoachen och snacka lte. Vi pratade att jag skulle börja på ett nytt program som WFU och få hjälp med att få ett jobb.  Sen få lite papper påskrivna.

Efter det så gick jag till biblioteket för att låna en bok som heter lämna världen som verkade skit bra spm jag kommer läsa efter water for elephants.

Det var meningen att jag skulle åka med bussen 11:15, men jag missade den. Så jag gick och åt på kebabhuset. Sen gick jag till biblioteket igen för att läsa lite i boken.

När jag väl kom hem vid 13:30 så var det steka i solen. Pappa ville att jag skulle hjälpa till och stapla ved och det gick i 1 timme. Sen var det att klippa gräset. Efter det så tog jag det lugnt.

Just nu så sitter jag och kollar på total blackout med grannen. Helt sjukt program alltså. Ska nog kolla vidare nu.

Ni får ha det så bra och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 9 maj 2011 09:12

Idag så ska jag åka till Lindesberg för att träffa på min jobbcoach för att prata lite. Dels att skriva på papper och var sen troligen om vad som ska hända nu. Om det blir så att jag kommer att placeras på en ny praktikplats eller vad det kan tänkas vara. Det får vi se när jag väl är där. 7

Annars så är jag rätt så sugen på att åka in till Örebro idag. Jag vet inte om jag verkligen vill det. Det är ju soligt och fint ute så vädret är ju klockrent för att åka in. Det var meningen i fredags, men då orkade jag inte, så jag ångra mig ini det sista. Tänkte köpa den här "water for elephants" i pocket. Såg att den fanns på Lindbergska på stan i Örebro i Onsdags. Men eftersom vi skulle ha gått på den på bio så blev det inte så. Nu när vi inte var det, så tänkte jag göra det idag. Men jag har redan lånat den från biblioteket, så nu känns det som att man inte har någon anledning till att åka till Örebro. Man kan ju åka dit bara för att titta läget. Men det känns lite surt om man inte kommer att köpa något.

Ska nog göra mig i ordning för att bege mig till stan. Vi höres senare under dagen. Ha det gott.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards