kallegoeswritning

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Kalle Larsson - 23 maj 2011 17:51

Här kommer lite bilder från min och Sami runda från Lindesjön.


 


 


  


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Av Kalle Larsson - 23 maj 2011 11:45

Som rubriken lyder så blir det att gå Lindesjön runt idag som är dryga milen och att man ska träna på gymmet på det också. Det blir en väldigt hälsosam dag idag kan jag lova. Sen när vi har gått färdigt så ska jag på bokia hade jag tänkt, för jag måste köpa en bok där som jag bara måste ha. När jag var där sist och köpte en massa Anna Jansson böcker så stannade jag till vid ett stället med upplockade böcker och såg en bok som har skrivit twilight har gjort. Det är hur hon då har tänkt igenom twilightserien och så. Visst, jag vet hur hon kom på serien, men inte hur hon tänkt igenom hela serien. Det är det som är väldigt intressant av att komma från en succéförattare. Då måste man bara gå in dit för att köpa den enligt mig så att man kan få lite inspiration till mina framtida böcker som jag kommer att skriva.

Att propå författare. Läste om en artikel om att svenska författare har fått en sådan stor genomslagskraft utomlands. Visst har det gått bra för svenska författare förut, men nu har det blivit ännu populärare att läsa böcker av svenska författare. Det är pga Stieg Larsson yran av hans böcker som har blivit så otroligt populära både i Sverige och utomlands. Då blir det ju så att man blir nyfiken utav andra svenska författare som skriver deckare som Stieg gjorde. Det ser man bara på min favorit författare Camilla Läckbergs böcker. Hon har tagits emot väldigt gott om sina böcker nu i många länder i Europa. Och nu så håller hon på att lansera sina böcker i USA också. Sen blir det att lansera de böckerna även i Japan. Så det börjar ju nu med att det är många som blir intresserade av svenska författare. Det är bara tack vara Stieg Larsson.

Så är det med det.

Annars idag så vet jag inte vad som kommer att hända. Ska väl inte göra så värst mycket tror jag inte. Inte som det ser ut nu.

Ska väl hitta på något tills jag och Sami ska till stan. Men vi höres lite senare under dagen, förmodligen blir det mycket bilder från våran promenad runt sjön. Ha det bra och ta hand om er.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards