kallegoeswritning

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Kalle Larsson - 24 maj 2011 22:40

Då var man hemma efter att ha varit hos grannen. Efter det att vi hade bokat bion tills på torsdag så satt vi och kollade på teve. Det blev både Simpson, family guy och kniven mot strupen. Medan vi kollade på det så hade de även gjort rabarberpaj med vaniljsås till. Så man fick smaka en bit och det var ju så gott som det alltid är. Smälte riktigt bra i munnen det. Så det fick inte bli mycket att äta av de om det är så att man ska äta nå onyttigt på torsdag, men det blir det väl naturligtvis så. Det brukar ofta kunna bli så när man är på bio.

Så nu sitter jag här och kollar på någon skräckfilm. The skeptic heter den. Handlar typ om en ung man vars moster har dött utav en hjärtattack. Efter sig lämnar hon ett stort hus efter sig som det händer ganska så mycket saker i. Verkar spännande än så länge, så vi får väl se hur det utvecklar sig under filmens lopp. Nu är det väl bäst jag kollar vidare. Ha det bäst allesammans.


 


   


  Så nu blir det kvällsmackor, gött som tusan.

Av Kalle Larsson - 24 maj 2011 19:14

Det blir water for elephants på torsdag på bio. Behövde inte ens övertala honom, han ville också kolla på den. Så spännande det ska bli. Blir och läsa hela natten lång både idag och imorgon.



 

Av Kalle Larsson - 24 maj 2011 18:11

Blir så trött på den här blåsten som hägrar här utanför. Usch, blir så trött att det blåser så att man håller på att åka med. Hoppas att det bara lägger av snarast möjligt, för det ska vara vindstilla tycker jag.

Kom nyss hem föresten från stan. Tränat blev som jag skrev förut. Tänkte gå 30 minuter på gåbandet idag, men det blev inte så. Blev bara ynka 5 minuter idag. Men det går det med. Annars så gick allt bra som det alltid brukar göra i sin ordning. Sen så satt jag i biblioteket tills bussen skulle åka. Höll nästan på att missa den idag. För jag var ett bra bit ifrån busstationen så kom bussen. Sån tur så var det mycket folk som skulle med den så att jag hann med den ändå.

Så snart så ska jag över till grannen för att vi ska kolla vad vi ska kolla på för bio på torsdag. Jag ska försöka övertala han lite att vi ska se på den här water for elephants. Den vill jag bra gärna se eftersom jag är nu vid slutet av boken. Har inte blivit så mycket att läsa i den på sistone, har bara inte orkat vissa kvällar att läsa. Men idag och imorgon blir det att läsa ut den om det nu blir så att vi ska se den filmen.

Ska kolla om det blir någon mat. Annars så får man nog fixa något eget tills man ska dra sig över till grannen. Vi får se vad det blir.
Ni får ha det så bra och ta hand om er. Återkommer mer om vad det blir för film senare.

Av Kalle Larsson - 24 maj 2011 12:33

Usch vilket blåsväder det är ute nu och sen börjar molna täta och det ser ut som att det skulle kunna bli ett riktigt oväder ute nu. Men vi får se längre fram hur det utvecklar sig. Det började ju igår att blåsa som bara den. När jag och Sami gick lindesjön runt så blåste det som bara den. Trodde man skulle flyga bort med vinden. Just nu sitter jag och äter lite, blev så väldans hungrig så här mitt på dagen, tog bara något enkelt. En macka och en banan, ska iväg och träna sen, vill då inte vräka i mig en massa mat innan man ska iväg. Äter hellre efter då man behöver det som mest. Då skriker ju kroppen efter någonting att äta.

Annars så har inte AF hört av sig än. Men det var ju senast på torsdag de skulle höra av sig, så det är ju 2 dagar tills dess. Skulle inte förvåna att de ringer sista dagen. Inte ett dugg faktiskt.

Vill annars be om ursäkt för mitt lilla inlägg i natt. Kände bara att det var något jag var tvungen att skriva ur mig. Det bara kom ur mig. Känns faktiskt rätt skönt att skriva ur sig ibland. Det måste man bara få göra ibland.

Nu så ska jag nog fixa lite innan man ska träna. Ska städa lite och lite smått. Men ni får ha det så bra allesammans och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 24 maj 2011 01:08

Fick en slags känsla av saknad inom mig just nu. En saknad som river upp gamla minnen. Gamla minnen som får en att vilja glömma och gå vidare. Att fortsätta och se livet i ett nytt perspektiv. Att starta om på nytt. Börja om på noll och se allt från den ljusa sidan. Men det är det att om jag vågar satsa? Satsa på en förändring? Mitt intre skriker det är klart du kan, du är fortfarande ung. Man kommer till en tidpunkt i livet som gör så att man inte kan förändras. Passa på medan du är ung. Det är helt och hållet sant. Men vem säger att även den som är ung kan sluta förändras? Att genomlida den skepnad som man har bygt upp sedan tidig ålder resten av sitt liv? Det är nog det som är problemet. Jag vågar inte satsa och förändra min tilvaro. Jag räknar med att allt ska vara som det var förr och att allt eftersom tiden går så ska de inte förändras, det ska vara så som det alltid har varit. Borde leva efter så som jag vill att mitt liv ska se ut, borde göra någonting åt det och lyssna på vad mitt inre har att säga. Jag gör inte livet rättvist om det ska vara på det här sättet. Inte en chans. Dags att göra det till något bra istället.  Time to change.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards