kallegoeswritning

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Kalle Larsson - 28 maj 2011 23:29

Läste nyss på aftonbladet (fast jag kollar på filmen) att den kända bloggerskan Kissie hade kollapsat mitt på drottninggatan i Stockholm. Enligt hennes medierådgivare så var det pga stressrelaterande krampanfall. Men vet ni vad jag tror att allt rör sig om? Jag tror det kan bero på att hon knappast äter någonting och att det är pga att hon bantar som hon skriver mycket i bloggen (har en granne som följer bloggen, det är just därför jag får reda så mycket fakta om henne). Det är mycket om barnmat och att det är något piller som hon tar. Men ändå så är hon så sjukligt smal med dessa jäkla fejkpattarna som hon bär runt på hela tiderna? Blir hon trött och får ont i ryggen av de?

Men jag fattar inte vad det är som samhället inte reagerar på? Vad är det som gör så att vi tycker att det är rätt att hålla på med sånt här hur länge som helst? Vad gör föräldrarna och syskonen och framför allt vännerna? Visst hon är 20 år gammal och bestämmer helt och hållet själv över sitt liv och vad hon ska göra. Men allt har väl sin gräns eller hur? Det går väl inte att komma så himla långt med det mesta? Inte när det gäller en sådan sak. Sen att hon lägger upp sånt här på en blogg där flera 100 000 unga tjejer läser den. Och blir påverkade för att möjligtvis göra samma sak. Och sånt här händer medan samhället ser på. Det är sorgligt att det ska behöva vara så. Om det är inte är anorexia den tjejen har som hon säger att hon inte har, så vet jag inte vad det är som slår slint i huvudet på henne. Att hon inte inser fakta och möter verkligheten. Hon kan ju inte säga att hon ser normal ut när hon då provar kläder som är i storleken är på en 11 årig kropp.

Mycket finns det att säga om denna kvinna, men vill bara säga att hon borde vakna upp och se verkligheten i vitögat.

Av Kalle Larsson - 28 maj 2011 22:26

Då har Sami och Manda gått hem efter våran lilla filmkväll här hemma hos mig. Det blev en kommisarie Winter film i 2 timmar. Rätt så film faktiskt. Nästan död man tror jag den hette, tänkte inte så mycket på vad den heter så specifikt.  Känner igen en del från filmen som att jag har sett den förut. Filmen handlar om ett gäng killar från ungdomen som håller på att våldta och döda en 15 årig tjej. Sen när de blir äldre så klara de upp fallet om den här tjejen som har kopplingar till många olika vis. Ni som inte har sett den borde göra det. En härlig svensk polisfilm.

Ne, nu blir det nästa film på schemat. Kollar in  Charlies änglar som visas på tv4 film just nu. Rätt bra film. Har sett den förut, så jädra bra. Ni som inte heller har sett den, ska se den också.

Ne, bäst att kolla vidare. Men ha det gött allesammans. Ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 28 maj 2011 17:14

Kollar in änglagård - Andra sommaren på tv4 film som pappa håller på att spela in. Så man får inte byta till någon annan kanal för då blir det något konstigt. Funderar att kolla på film med Sami och Manda senare. Får se vad de blir för film. Så det blir tyvärr ingen Löa för mig ikväll, de får sköta sig bäst de villl, hehe.

Har nu även gjort klart veden för idag. Pappa ska såga upp mer imorgon som man kan klyva och sen stapla mer imorgon. Pappa vill helst ha klart allt så fort som möjligt eftersom han vill börja på att göra om taket vid altanen. Vi har plasttak där så under alla år vi har haft altanen så har taket smält i vissa delar.

Ska snart åka till affärn för att köpa lite godis ikväll, eftersom det är lördag. Gött med lite lördagsgodis.

Ni får ha det så bra allesammans. Ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 28 maj 2011 11:17

Jag ser ut genom fönstret och ser att det inte är nå vidare väder ute. Skickade ett mess till Wera och sa just det att det inte var nå vidare väder att vara vid Löa idag, ser nästan ut som att det ska regna snart. Men det kan ju ändras, det vet man ju aldrig. Men just nu så känns det ju ganska så osäkert att åka för min del. Men vi får se. Det verkar ju ingen hit nu iaf.

Ska iaf se till och äta något, sen blir det ut och stapla ved tills det möjligtvis blir regn. Men vi höres och ta hand om er tills vidare.

Av Kalle Larsson - 28 maj 2011 00:21

Då har man kollat på en film och innan det så kollade jag på en film, men den var så dålig så ja kollade bara en kvart på den. Det var någon vampyrfilm som heter sucks och den handlade om ett band som åker på turne runt om i landet och vid ett ställe där de ska giga så hittar en tjej i bandet en skum kille som hon börjar prata med. Sen när giget är klart så följer hon med honom hem och då visar det sig att den där skumma killen är en vampyr och hela hans familj är en vampyrer. Och då blir det ju självklart så att hon blir det också. Sen när bandet väntar på henne nästa dag för att åka vidare på sin turne så åker de vidare utan henne. Men där stoppade jag filmen, då tyckte jag att det var inte värt att se en sekund på den filmen. Usch och fy, den sämsta filmen på väldigt länge tycker jag.

Men sen så såg jag en annan film som heller inte var så vidare bra, men var bättre än den första iaf. Den herer the watcher och handlar om en kille som ligger i skilsmässa med sin fru. Medan han ligger i skilsmässa så åker med sin bil efter sitt jobb en annan väg hem för att låsas om att hans bil är pajad. Sedan går han in genom skogen och sen ser han ett hus därute. Vid köket så ser han att det är en tjej som står och diskar. Då känner han sig lycklig av att se henne där och återvänder dit varje dag för att kolla in henne. Men sen en dag så upptäcker tjejen honom och ber honom komma in. Tjejen börjar prata om att det kanske var förutbestämt att det var så att de skulle träffas. Sen börjar hela filmen med att tjejen blir alldels galen i honom och förföljer honom vart han än gick och är helt inne i att det är ödet som förde de samman.

Med tiden så anar det massor med konsekvenser än vad killen anade. Tjejens ex börjar luska vad de håller på med och det blir ett jädrans liv och det blir den ena dramatiken efter den andra. Och det slutar med en katastrof.

Ja, som ni kanske läser så var den här filmen inte något vidare, men den gick ju att kolla på.

Funderar nu på att lägga mig nu. Wera hade smsat mig tidigare under kvällen om jag ville följa med henne på Löafesten senare idag om det var fint väder. Då sa jag att det skulle väl vara trevligt. Ska höra mer med henne imorgon om lite mer exakt vad som kommer att hända. Annars så blir det att åka till Linde för att köpa lite god dricka som man kan dricka imorgon.

Annars så ska jag väl hjälpa pappa med veden under dagen. Det är så det ser ut just nu.


Men ni får ha det så bra allesamman så höres vi imorgon. Ha det bra så länge så höres vi, Ta hand om varandra.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards