kallegoeswritning

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Kalle Larsson - 27 maj 2011 19:54

Det blev inte så att man åkte in och tränade tidigare idag. Det blev så att man inte kände för det. Blev att åka in till stan iaf, där blev det att äta en kebabtallrik vid kebabhuset. Det satt inte helt fel.

När man väl hade ätit klart så träffade man sin gamla coach från work for you. Vi pratade lite om mina planer för framtiden. Och hon såg väldigt positivt om det jag ska börja med i Örebro. Hon sa att jag skulle ta varenda erbjudande som jag fick av arbetsförmedlingen för att få så mycker erfarenhet som möjligt. Sedan när jag sa att det var miljövårdscentrum jag skulle börja på, så berättade hon att hennes syster jobbade där som arbetsterapeut. De var väldigt lika sa hon så det var svårt att missa henne där. Men det var iaf trevligt att träffa coachen på stan för en liten pratstund.

Men nu är jag hemma för en skön hemmakväll. Just nu är det så ska det låta med Peter Settman. Idag tävlar Hanna Hedlund, Kalle Moreus, Roger Pontare och sen Joakim Cans. Vi får se vem det är som vinner, vilket lag.

Bäst och kolla vidare. Men vi höres senare. Ha det gott alla.

Av Kalle Larsson - 27 maj 2011 12:26

Fredag idag igen då. Skönt det tycker jag. Ska inte göra nå speciellt som jag vet iaf. Det blir det lugna som vanligt. Ska in till Linde och träna nu på eftermiddagen, annars så händer det inte så mycket.

Ska ni ut till vedhögen och hålla på där ett tag innan man ska iväg. Det är väl så det ligger till idag.

Som ni har märkt så har jag lagt upp en text i natt som ni får tolka hur den texten handlar om och hur ni tänker om den. Tycker att ni kan skriva några rader om det tycker jag. Ska nog göra så att jag ska lägga upp som "dagens text" så ni får tolka hur ni tycker att det handlar om och så. Så det är bara att kommentera på.

Nu ska jag göra nå annat innan man ska iväg ut. Ni får ha det så gott och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 27 maj 2011 02:08

Vad är era tankar kring texten? Vad säger den er?



I believe the children are our are future
Teach them well and let them lead the way
Show them all the beauty they possess inside
Give them a sense of pride to make it easier
Let the children's laughter remind us how we used to be
Everybody searching for a hero
People need someone to look up to
I never found anyone to fulfill my needs
A lonely place to be
So I learned to depend on me

I decided long ago, never to walk in anyone's shadows
If I fail, if I succeed
At least I live as I believe
No matter what they take from me
They can't take away my dignity
Because the greatest love of all
Is happening to me
I found the greatest love of all
Inside of me
The greatest love of all
Is easy to achieve
Learning to love yourself
It is the greatest love of all

I believe the children are our future
Teach them well and let them lead the way
Show them all the beauty they possess inside
Give them a sense of pride to make it easier
Let the children's laughter remind us how we used to be

And if by chance, that special place
That you've been dreaming of
Leads you to a lonely place
Find your strength in love

Av Kalle Larsson - 27 maj 2011 01:33

Sitter inne vid vardagsrummet och har kollat åter på en film. Det blev remember me som Robert Pettingson är med i, åter en film med han i huvudrollen. Ska väl säga också att det åter var en sådan bra film. Höll nästan att smälla av där ett tag av tårar vid slutet för att det var så sorligt.


Filmen handlade om den 21 åriga Tyler Hawkins som är arbetslös och det han gör om dagarna är att sitta som åskådare i några klasser. Han bor i en studentlägenhet med polare på skolan. Men under en av klasserna han är så kallad åskådare så finner han en tjej, Alley, som hans kompis tycker att han ska göra en stöt på. När han väl gör de, så går de på middag tillsammans och träffas lite smått och ni vet vad som händer i alla filmer, det leder alltid till något gått i slutändan. De är i gott sällskap med varandra. Men tycks inte tro att de lever ett glatt liv någon av de. Tyler har ett förflutet om att hans bror har tagit sitt liv och sen att Alley har ett förflutet om att se hennes mamma bli ihjälskjuten vid tunnelbannan i New york. Tyler brukar alltid skriva små brev där han skriver till sin bror som inte finns.

Sen får man följa hur deras liv ser ut, en jättesorglig film och slutet är så sorglig så att vet bara inte vad man ska ta vägen. Rekommenderar den här verkligen till er att kolla på, ni kommer aldrig att tveka om att det här är en bra film.



 

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards