kallegoeswritning

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Kalle Larsson - 12 maj 2011 23:07

Det var verkligen på målsnöret då Sverige skulle verkligen bli med eller inte ikväll. Det blev så att Sverige fick komma med i eurovison song contest som går av stapeln nu i helgen. Sverige var sista landet av de 10 som räknades ut. Så nu är det bara upp till bevis på lördag och se vem ska vinner.

Nu så ska jag kolla på en film som jag köpte förra veckan. Det är den nya remaken på terror på elm street. Har sett lite av den förut, men då var den i så dålig kvalite så det vara bara att ge upp och sluta kolla. Så nu får det lov att vara dags att kolla på den. I mycket kvalite vill säga. Nu kommer man nog inte få klaga lika mycket som man gjorde då.

Men vi höres mer imorgon. Ha det gott och sov så gott.

Av Kalle Larsson - 12 maj 2011 20:44

Sitter och väntar på att andra semifinalen för ESC ska börjar, då Sverige ska tävla om att få komma in i finalen. Hoppas att det går bättre detta år än vad det gjorde förra året då vi inte kom med alls. Det har ju gått så värst bra för Sverige under de senaste åren, inte sen Martin Stenmarck blev med. Men sen 2 år senare kom Carola och rättade till en aning, men sen föll det pladask igen. Så idag så får vi se om Eric Saade kan komma med på lördag eller inte.




 

Av Kalle Larsson - 12 maj 2011 18:19

   Då var man hemma igen efter en trip på stan. Gick mest runt och checka runt och sedan tog en glass vid 37:an. Det var bara det enda som jag gjorde. Sedan var det att åka hem. Medan jag väntade på bussen, så var Sandra och hennes son där som också väntade på bussen. Trevligt med lite sällskap.


 


 


  

Gick på stan och checkade läget!


   





 

 

På bokia!


  





  





 


 



  




 

Vid ica och kollade runt!


 


 

Väntar på bussen hem!



Så nu ska jag gå ut och hjälpa pappa med veden. Men ni får ha de så bra så höres vi senare. Ha det gott.

Av Kalle Larsson - 12 maj 2011 14:41

Det verkar som det aldrig kommer det där regnet. Aja, men det visar väl sig under dagens lopp.

Men jag funderar iaf på att åka en sväng till Lindesberg och jag måste lämna tillbaka en bok. Sen blir det nog att gå runt på stan en sväng.

Måste kila iväg nu om jag ska hinna med bussen. Men ni får ha det så gött allesammans.




 

Av Kalle Larsson - 12 maj 2011 13:31

 Dagens första åskaknall sedan imorse (vad jag hört) har brutit ut för en liten stund sedan. Så det är väl bäst att hålla sig inomhus idag kan jag tänka mig. Nu när jag ser ut genom fönstret så ser jag hur molnen börjar tätna till och att solen försöker envisas sig med att kolla fram. Det börjar väl så småningom bli regnväder ute. Skulle faktiskt bli skönt faktiskt.



 

Inte en chans över vad det ser ut nu på himlen!

Av Kalle Larsson - 12 maj 2011 12:08

Vilket åskvä'der det var inatt alltså. Det börjarde lite smått vid 00 tiden och för att sedan starta riktigt ordentligt vid 00:30 tiden. Det var då jag la mig och låg länge med att lyssna på åskan. Sedan under nattens lopp så kunde jag vakna flertals gånger. Vissa stunder låg jag sömnlös ett bra tag innan jag kunde somna om igen. Med det så vaknade jag nästa 11:30 idag. Känner mig just nu att man inte har sovit en blund inatt på grund av det. Det sägs att det skulle regna idag, men det jag ser nu är att de molningt och att solen tittar fram då och då. Men vi får väl se längre fram hur det utvecklar sig. Vore skönt med lite regn, inte för att jag har emot solen, men det behövs lite regn för att luften ska renas och att naturen ska få i sig lite näring så det växer.



Regnet sätter sina spår.



    





Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards