kallegoeswritning

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Kalle Larsson - 15 maj 2011 21:08

Läser nu lite om drottning Silvias forskning om hennes fars förflutet. Om att under höst kommer det att få ett faktabaserad granskning om vad som egentligen hände hände under krigstiden. Tycker att det är lite konstigt att sånt kommer ut nu och att de inte kommit upp mycket tidigare. Visst att man inte vill prata om att någon släkt är nazist och att man kanske "skäms" över det. Men eftersom att hon är då är Sveriges drottning så borde väl sånt komma ut, tycker man ju. Folk har väl rätt att veta. Men det blir väl ett sant nöje och se hur det kommer att utveckla sig. Det är ju som sagt under hösten som det kommer att slå fast om vad som egentligen hände då, för 70 år sedan. Ett förflutet som Silvia helst inte vill veta någonting om.

Om jag ska vara ärlig, så tycker jag det är lite synd om kungafamiljen som har fått så mycket skit under den senaste tiden. Först att Madelene stoppade sin förlovning med sin Jonas bara för att han var otrogen mot henne genom att ha drabbas av någon våg av otrohetsfeber. Då menar jag det att det var ju en sväng där då hur många kända män (och kanske någon enstaka kvinna) var otrogen. Det började med Tiger Woods och sen så spreds det vidare som ett löpande eld.

Sen så kommer det här med Silvia om hennes familj. Och sist men inte minst ska vi inte tala om själva kungen. Då han påstått har varit med andra kvinnor och så vidare. Och att det var det ena och det andra. Har själv den där boken här hemma, men har inte läst den faktiskt. Än. Det kommer så småningom. Har andra böcker som jag måste ta itu med först.

Så minst sagt så har det varit en hel del negativa saker som har skett med kungafamiljen. Kan det inte bara komma lite positivt någon gång?

Av Kalle Larsson - 15 maj 2011 18:11

Vem är det som ska se på hockeyfinalen ikväll? Sverige-Finland spelar klockan 20:00 och det har väl ingen missat antar jag. Själv ska jag inte kolla, för jag är inte så värst intresserad heller. Bryr mig inte helt enkelt. Bryr mig inte vem som vinner heller. Att man kan spela hockey när det är i mitten av maj är för mig helt orimligt. Det är som att förflytta sig några månader bakåt och det känns helt plötsligt som att det skulle vara December månad. Men tydligt så är det som det är och kommer väl antagligen alltid att vara så skulle jag tro. Men vi får väl se vem som vinner. Vilka tror ni?

Av Kalle Larsson - 15 maj 2011 16:13

Som under de 3 senaste dagarna har varit inne här och läst. Har sen fredags haft läsare som nästan har passerat 50 gränsen, de högsta siffrorna sedan januari faktiskt då jag hade 62 som högst. Vill bara säga tack till er som har kikat in. Det är bara kul att folk kollar in, fast man tycker ibland det man skriver kan tänkas vara lite onödigt att skriva dit.

Men det enda som fattas tycker jag och som ni borde vara lite mera duktigare på är att kommentera. Det vore väldigt snällt av er. Det triggar igång en väldigt mycket att vilja skriva ännu mera. Det är sådan respons på något sätt. Ni förstår nog vad jag menar med det.


Nu hörde jag att det knackade på våran dörr däruppe (sitter nere vid pappas dator vid tillfället). Ska kolla vem det kan tänkas vara.

Vi höres senare. Ha det gött allesammans.

Av Kalle Larsson - 15 maj 2011 14:32

Följde med pappa på en sväng när han skulle lämna tillbaka vedklyven till sin kompis.


 



 

Snyggt hus, men på fel plats anser jag.



Av Kalle Larsson - 15 maj 2011 11:14

Då var det söndag igen och helgen är snart över. Sitter och kollar på teve just nu. Kollade läget lite vad det fanns för något och sen när jag kom till MTV så såg jag att Paris Hilton BFF Dubai skulle börja om någon minut. Så nu sitter man och kollar på det. Haha, kul och kolla på hur tjejerna verkligen försöker smöra sig in och bli Paris kompis, vilka stjärnor asså. Det är nästan som att de tjejor kan vara besatta utav henne. Det påminner mig bara om en gång då jag kollade på Tila Teqillas dejtingsprogram förut, då det var en tjej som var rätt så besatt i henne. För er som inte vet så är denna Tila Teqilla bisexuell, så att hälften utav deltagarna var tjejer och andra hälften var killar. Så den här tjejen, när hon hade åkt ut programmet så blev hon som en galning. Hon bara skrek och blev alldeles tokig och skrek att hon var den enda rätta för Tila och sen hamnade hon i en riktig catfight med sin motståndare om vem som skulle åka ut. Så i mitt huvud då var "Herregud, vilka stjärnor". Så nu får jag samma känsla här i Paris program att många är så falska och verkligen smöra in sig för att bli hennes kompis och om det är någon annan som går om de hos Paris blir de alldeles galna.

Nog pratat om det. Senare under dagen så vet jag inte vad som kommer att ske. Har inga planer alls. Det blir nog en helt vanlig, lugn dag. Förhoppningsvis en massa läsning. Vad ska ni hitta på idag då?

Av Kalle Larsson - 15 maj 2011 00:53

Då var det redan avgjort. Det blev Azerbaijan som tog hem segern iår. Sverige kom 3:a iår, vilket var den bästa placeringen sedan Charlotte Perelli vann 1999 med take me to your heaven. Det var ett tag då vi låg 1:a. Men det tog en snabb vändning då Azerbaijan tog över ledningen. Men vi ska inte hänga läpp för det, tycker ändå att vi har gjort bra ifrån oss ändå. Bättre 3:a än sist iaf. Det är ju bra det.




 

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards