kallegoeswritning

Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Kalle Larsson - 19 maj 2011 21:53

Sitter och är porppmätt av allt grillande. Det blev hamburgare, korv, nå köttbit, hemmagjord sallad, potatissallad och allt vad som fanns. Nu känner att man kan klara sig ett bra tag framöver. Men det var gott, det kan ingen neka till att det var. Just nu sitter jag och lyssnar på musik samtidigt som jag smälter maten i magen. Låten är "sanna vänner" med Carola. En låt som jag inte vill lyssna på, eftersom man får dåliga minnen från förr över hur en vän svek mig. Och inte svek bara mig, utan andra med. Men ändå så är låten sån som man känner att man blir peppad för att gå vidare och lämna de allt bakom sig och upptäcka nya vänner som inte är sånna som sviker en. Det är det positiva i det hela. Men men nog talat om det.

Pappa frågade mig alldeles nyss om vi inte skulle se Maria Wern. Den serie som visades på teve förut. Har dock sett de, men det kan vara kul att se igen. Kul är det framför allt att det är en Örebroare, Anna Jansson,  som har skrivit serien som har blivit så oehört populära. Har en del av hennes böcker här hemma som jag läste för flera år sedan. Tror att jag ska ta och ta tag i dessa böcker, men sen har det kommit ut en hel del böcker till om Maria Wern som jag skulle vilja ha i samlingen. Ska ta reda på vilka jag har och inte har, så jag kan gå och köpa resten.

Ska nog ta och göra det nu så jag har det gjort. Men ni får ta hand om er och ta hand om varandra.

Av Kalle Larsson - 19 maj 2011 19:15

Då är man hemma efter att ha tränat idag. Det gick väldigt bra tycker jag. Gick 20 minuter på gåbandet och gjorde 2x12 övningar på varje station som jag använde. Väldigt bra faktiskt. Så imorgon så ska jag gå 30 minuter skulle tro. Men det får vi se imorgon.

Sen gick jag till min syster för att följa med de hem till oss, för de ska vara med och grilla hon och Fredrik. Medan jag var hos henne så svarade jag på några psykologiska frågor eftersom syrran läser psykologi i skolan, vilket jag är väldigt intresserad av. Det var kul.

Men nu ska jag fixa iordning saker, alla roper på att jag ska göra saker nu. Men vi höres och ha det så bra.

Av Kalle Larsson - 19 maj 2011 12:11

Då har man för en stund sedan vaknat. Vaknade redan runt 9-tiden, men sen så var jag inte så pigg på att gå upp. Så jag låg och drog mig lite, men lyckades somna om och vaknade 11:20 istället. Ska fixa något att äta, blir som vanligt, äggmacka och gröt. Efter det så blir det att städa lite, för idag är det städardag här hemma. Det brukar vara på torsdagar. För mitt rum har blivit stökigt igen, så borde fixa det idag. Funderar också på att åka in och träna, var ju inte där igår eftersom jag var i Örebro. Tur iaf att en del av träningsvärken har gått över, har mindre ont idag så nu är man lite mer taggad för att träna.

Men nu ska jag iaf äta. Men vi höres senare idag. Ha det gött och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 19 maj 2011 01:59


En låt som betyder otroligt mycket, Godbless Shania Twain!

Av Kalle Larsson - 19 maj 2011 01:06

Då kom man hem från bion i Örebro med gänget. Dock har jag bara sett en pirat film förut, och det må vara död mans kista tror jag att det var. Det var iaf då Orlando Blooms rollfigur frågar om Kiara Knightleys rollfigur vill gifta sig med henne samtidigt som de åker ned i ett svart håll med sin båt, är det inte död mans kista ni som har sett filmerna? Men iaf, jag tyckte filmen var rätt okej- Lite små rolig i vissa stunder. Kan inte uttrycka mig helt och hållet, eftersom jag har inte sett de andra förutom 1.



 


Föresten så var jag vid arbetsförmedlingen idag. Där berättade de för mig att de hade någonting på gång för mig. Det var att jag skulle vara på en plats vid Örebro som heter miljövårdcenter. Det är ett ställe där man får göra en massa olika saker. Han som fick gå till på arbetsförmedlingen sa att man fick vara i affär, hålla på med datorer och lite annat. Till en början blev jag lite tveksam över om det var något för mig. Sen så försökte arbetsförmedlaren att försöka få mig att verkligen tacka ja till de. Han pratade verkligen om deras positiva saker. Men sen sa jag att jag var lite intresserad ändå och man såg att han sken som en sol där ett tag. Jag sa att jag behövde lite betänketid. Han hoppades på att jag tackade ja till det här. Så han skulle ringa senast nästa torsdag till mig och då ska jag lämna ett besked. Om jag tackar ja, så kommer jag som sagt pendla till Örebro, adolfsberg, varje dag. Inte för att jag har något problem med att pendla, det är inte det. Men vi får se vad som händer.

Nu håller jag på att kolla på en gammal svensk film från 1988 som heter PS sista sommaren. Den verkar lite småtråkig. Men vi får väl se hur den slutar.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards