kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Jordens undergång!Då

Av Kalle Larsson - 21 maj 2011 18:59

Sitter just nu tänker på att det var ju idag, enligt den amerikanska domedagsprofeten Harold Camping, jorden skulle gå under. Att det skulle bli en en kraftig jordbävning. Men hallå? Hur funtad kan människan verkligen vara? Hur kan man räkna ihop från bibelns håll att jorden ska gå under? Visst jorden kommer säkert gå under någon gång, men då snackar vi om flera årtusende kvar eller miljontals år. Men jag tänkte också på att han den här 89 åringa gubben har ju haft fel förut, så jag undrar hur man kan ens komma på tanken att komma på flera datum efter den felaktiga datumet? Borde man inte känna sig rätt så dum då egentligen? Det skulle jag göra iaf om jag vore i hans kläder. Jag tänker också att de här profeterna som har kommit på alla de här datumerna inte har haft någon slags anledning till varför de har uttryckt. Jag har inte sett någonstans att de har satt datumet för att det är pga att tillexempel att människan förstör våran jord.

Men det här är ingenting man ska bry sig om, oavsett om man tror på det eller inte, de har förutspått att jorden ska gå under förut, så varför ska man tro att de ska göra det idag? Löjligt tycker jag.

Nu tänker jag käka lite ostkrokar och lyssna lite på skön musik och ha en allmänt trevlig kväll. Ni får ha det så gött allesammans och ta hand om er.

 
 
Ingen bild

jojjo

21 maj 2011 20:09

Ja hur långt kan en människa ga med sina idioti påståenden?! Jag tror då inte ett smack på det. Nya Zeeland var ju stället det skulle börjat på, men där hände de inget alls den tiden han hade förutspått. galen gubbe som vill skrämma folk helt enkelt!

Kalle Larsson

21 maj 2011 20:15

Precis, det är ju helt från vettet. Ja, nu när Nya Zeelands tid har slagit över 12 redan så är det ingenting som man behöver oroa sig över. Galen är bara förnamnet på gubben.

 
Ingen bild

jojjo

21 maj 2011 21:46

Ja de var ju bara en vanlig lite dimmig kväll där och inget annat. Undrar om folk blir arga nu av att han skrämt upp dem i onödan.

Kalle Larsson

21 maj 2011 23:30

Ja, precis, en helt vanlig dimmig kväll. Folket kommer att bli förbannade, rasande över vad han har kläckt ur sig. Det skulle inte förvåna mig ett dugg.

 
boksnoken

boksnoken

21 maj 2011 21:49

Hej Kalle!

Tack för titten i min bokblogg! Här är Mari Jungstedts böcker i rätt ordning:

Den du inte ser
I denna stilla natt
Den inre kretsen
Den döende dandyn
I denna ljuva sommartid
Den mörka ängeln
Den dubbla tystnaden
Den farliga leken
Det fjärde offret

Lättlästa och bra deckare i härlig gotlandsmiljö!

Och vilken tur att jorden inte gick under den här gången heller ;-).

http://boksnoken.wordpress.com

Kalle Larsson

21 maj 2011 23:32

Åhh, tack så mycket för det, vad snällt av dig :)

Ja, det var ju en väldans tur det ;)

 
Brizen

Brizen

22 maj 2011 01:44

Hihihi -drop dead end- ;)
Nej den dagen vet ingen!


http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

22 maj 2011 12:17

Nej, ingen människa vet ju ingen när det kommer, det är bara jorden i sig som vet och när den kommer att ta ut sin rätt så att det blir jordens undergång.

 
Miimz

Miimz

22 maj 2011 09:32

Ja, jag tycker också att det var lite överdrivet. Om man redan har räknat fel en gång, varför utsätta sig för samma sak igen? Det fattar inte jag och därför trodde jag inte ett dugg på honom. Det kommer, som du säger, att dröja miljontals år innan jorden går under.

http://miimz.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

22 maj 2011 12:16

Ja, det är helt sjukt. Som en klok person skrev till mig på facebook. Det kommer och går såna personer hela tiden, så vi kommer inte slippa undan sånt i framtiden. Det är ju sant.
Så om miljoner år, då kan vi snacka om att jorden kan gå under.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards