kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Biorecension, likheter mellan film och bokform!

Av Kalle Larsson - 26 maj 2011 22:59

Då har man varit och kollat på filmen. Tror jag dör vad filmen var bra. Om jag säger såhär, den var faktiskt stora mängder lik boken faktiskt. Det som jag tyckte var som inte stämde var att i början av boken så sitter den här 93 åriga mannen som är Jacob i historien på ett vårdhem och ska äta frukost med de andra som bor där på hemmet. Men i filmen så är vid någon cirkus där han tror att han är det har varit cirkus under kvällen, men att han inte fick vara med och se den. Och sen vid slutet när han har berättat hela sin historia som ung för en grabb som jobbade på det där cirkusen som han besökte i början av filmen, så är det så i boken att han är med sin son istället för den här grabben som jobbr på cirkusen. Det var 2 saker som jag reagerade på. Annars så tyckte jag annars att det flöt på bra faktiskt under filmens gång. Jag tror det här är den andra boken som jag tycker att det mesta stämde ganska så överens med filmen, den första vara new moon som jag läste för 2 år sedan. Den var faktiskt också lik filmen. Fast den var mer lik filmen än den här faktiskt om jag ska vara ärlig.

Så denna film kommer vara en film som jag aldrig kommer att glömma, som kommer att ligga i minnet blott. Om ni inte har något annat för er, så kan jag verkligen rekommendera er till att se den här filmen, för den är så himla bra. Robert Pettingson gör en kanon bra insatts i denna film som polacken Jacob Jankowski.


 

 
 
Miimz

Miimz

27 maj 2011 11:25

Visst är det irriterande när man hittar saker i filmen som inte alls stämmer med boken? Jag kan reta ihjäl mig på sådana saker bara för att jag är så duktig på att hitta dem :P

http://miimz.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

27 maj 2011 12:10

Ja, det är det faktiskt :) man lurar ju sig själv att det kommer att bli som i boken, men det kommer det aldrig att bli :) Jag kan också vara rätt bra på att hitta fel på saker och ting i boken och filmen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards