kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Måndag - Härlig start på veckan med skinande sol!

Av Kalle Larsson - 30 maj 2011 11:59

Då har man varit vaken en stund och det är inte förrän nu man ska se till och äta någonting. Blir gröt skulle jag tro. Få se vad man har här hemma.

Orkade inte skriva någonting igår om programmet sommarpratarna. Det var tänkt att jag skulle kolla på film, men det blev jag alldeles för trött för, så jag struntade i det och sen så gick jag och la mig och läsa en stund. Det blev Jodi Picults "Försvinnande", verkar verkligen jätte bra. Har nu hunnit en bra bit på den. Så det är ju kul. Har låtat även hennes "19 minuter" och sen var det någon annan bok som jag har glömt bort namnet på, men det kommer så smånningom när jag väl börjat läsa den.

Men gårdagens sommarpratarna var väldigt bra som det annars brukar vara när man ser det på teven och få höra deras samtal. De personer som jag kom på nu i efterhand vilka som jag inte drog upp förra gången jag skrev om programmet var att det var Nisse Simonson (Överläkare och föreläsare) och sen var det ju den kända regissören Kjell Sundvall som var med.

Det var hur intressanta samtalsämnen som helst. Det kunde vara mellan människans lycka i livet, när man var en känd person att man söker efter bekräftelse och sen att varför vi svenskar var de sjukaste folket i hela världen när vi ändå har det så bra. Mycket tänkvärda pratstunder. De kunde prata så pass mycket så att alla till slut pratade i mun på varandra. Det verkar som att det var ett sådant härligt gäng som kunde även sitta privat vid någon resturang och prata om allt möjligt.

Så om jag vore en känd person och var med i ett sådant program så skulle jag inte tveka om att bjuda hem dessa personer som var med tillsammans med mig och fortsätta göra sådana middagar med de. Det är nog väldigt bra och nyttigf faktiskt att ha så ibland. Att man får prata ut om saker och ting som man annars inte brukar prata om, det behöver inte vara privatliv, men asså allmänt liksom.

Men det som jag tyckte var lite tråkigt var att nästa veckas program var ett program som jag redan hade sett sedan tidigare. Upptäckte att det var repris från 2 år tillbaka. Trodde att det var nya program med nya personligheter. Men det var nog bara den här avsnittet som jag såg igår som jag tydligen hade missat. Men men, det går ju se om igen. Alltid lika intressant och höra det igen.

Ne ska väl se till att få någonting och äta. Men vi höres senare. Ska väl in till stan en sväng för att kolla efter en bok som den här Nisse Simonson har skrivit. Den heter "Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?". Det låter intressant att ta reda på.

Men ha det så gött allesammans och ta hand om varandra.

 
 
Johanna

Johanna

30 maj 2011 15:40

ja jag tror med det blir ne bra vecka. Vad skall du hitta på med?

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards