kallegoeswritning

Alla inlägg under juni 2011

Av Kalle Larsson - 29 juni 2011 12:04

Snacka om vad gött det är när solen skiner. Man blir så glad och full av energi. Det är strax över 30 grader visar det här på temperaturmätaren. Gött må jag säga.

Kollade som sagt på allsång på skansen igår. Det var ju rätt okej, men om de kunde ta bort den där lunds studentkör eller vad det nu var så skulle det ha vart bättre faktiskt. Annars så var allt bra. September mycket bra och detsamma med Danny.

Sedan kollade vi på Maria Wern - Drömmar ur snö efter Allsången. Det var faktiskt rätt så bra. Men inte lika bra som den senaste serien som visades på teve. Det blir väl så, historierna blir väl bättre och bättre när man skriver böckerna kring en person. Som med Camilla Läckberg, hennes böcker blir bara bättre och bättre när hon väl släpper ut en bok. Jag kan inte berga mig när den senaste kommer till September i år. Väntar så det spricker.

Ska göra lite annat nu och sen blir det att vara ute i solen så mycket som möjligt. Det går inte att sitta inne och häcka en sådan här dag. Det är bara slöseri på gott samvete.


Hoppas att alla har en bra dag idag. Ta hand om varandra och ta hand om er själva.

Av Kalle Larsson - 28 juni 2011 19:20

I väntan på att allsången ska börja vet jag inte vad jag ska ta och göra. Får väl hitta på något, men det är ju 35 minuter kvar så vad finns det att göra på 35 minuter?


Ska ni se på allsången ikvällen? Vad tror ni om kvällens premiär?


 

Av Kalle Larsson - 28 juni 2011 16:38

Det blev inget Örebro. Pappa är velig om hur han ska ta sig till. Det märks att han sitter och funderar så det knakar ute vid altanen. Kan förstå att det är inte är lätt alla gånger om vad man ska byta för tak och allt det där. Det är ju inte så bara med alltihopa.

Att propå det hemliga som jag har för mig. Det kommer ske imorgon inte idag. Vad som händer det kommer jag inte tala om förrän imorgon då allt är gjort. Några har redan börjat spekulera om vad kommer att ske, men det talar jag inte om ändå.

Funderar på att göra mat snart. Det kommer bli köttfärssås och sedan makaroner till. Vi har inget spagetti hemma, så då får det lov och bli makaroner istället.


Så hur har eran dag varit? Hur kommer kvällen att se ut?

Av Kalle Larsson - 28 juni 2011 12:03

Idag ska jag och pappa åka in till Örebro och pappa ska köpa lite saker till taket ute till altan. Han ska göra om taket och det är väl dags snart. För att vissa delar har smält sönder och det ser ju inte snyggt ut.

Sen ska jag även möjligtvis göra något som jag man behövs göra. Mer än så säger jag inte, det får ni gissa er till vad man ska göra.

Ikväll är det ju Allsång på skansen premiär. Det ska bli kul om det kommer bli några förändringar eller inte. Intressant ska det bli att kolla iaf.

Funderar på att åka ned till banken med min dosa för att mamma råkade förväxla både min med hennes. Så då ska jag fixa den.

Annars så händer det inte så mycket. Ni får ha det så bra och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 28 juni 2011 01:07

Blev medlem på adlibris igår. Nu ska man inhandla massa böcker eftersom det är väldigt billiga där. Nästan halva priset på vissa böcker. Plus att det är fraktfritt också. Helt sjukt vad bra det är på vissa ställen. Värsta bra ju. Måste in nu och kolla in vad det finns för något.


Hoppas att alla har en bra natt eller vad man säga. Vi höres mera imorgon.

Av Kalle Larsson - 27 juni 2011 22:10

Kollar på Johan Falk nu med grannarna. Det är bra grejer det.


Nån mer som gör det?


 

Av Kalle Larsson - 27 juni 2011 19:26

Snart är det dags igen. Måndagens höjdpunkt på teven. Allsång på Liseberg med Lotta. Christer Sjögren, Ola och sedan några till ska dit och uppträda. Får se om det är lika bra som förra gången.


Var med och sjung ni också, det kan vara riktigt rogivande ibland.


 

Av Kalle Larsson - 27 juni 2011 15:27

Nu har man tagit sig en promenad ned till ica och nu är man hemma och tar det lugnt. Dricker vatten och tar mig några jordgubbar som fanns kvar sen helgen. Så gott! Har nu köpt boken från ica nu. Så snart ska man ut och läsa den. Den handlar om en 10 årig pojke som blir försvunnen. Sen visar det sig att det är någon sekt som har tagit honom. Då får man följa hur det går. Det låter ju ganska så lockande att läsa, eller vad tror ni?


Ni får ha en toppen bra dag och ta hand om er.


 

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards