kallegoeswritning

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Kalle Larsson - 8 december 2010 22:53

Ne, nu börjar klockan ticka till att man ska lägga sig. Börjar 8:30 imorgon och det är väl på tiden att jag tar och går lägger mig nu så att jag orkar gå upp imorgon. Kollar lite på Tjock och Tjockare, ett program med människor som är överviktiga och som får åka till familjer som är själva överviktig och så de får en tankeställare att vara överviktig är inte det bästa sättet att klara sig på här i livet. Intressant att följa, men nu så ska jag inte kolla längre för att jag ska gå och lägga mig nu.

Men vi höres mer imorgon. Ha det gott alla och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 8 december 2010 21:54

Kollar just nu på Maria Wern på tv4. Vilken super Jag borde läsa böckerna som har skrivits av Anna Jansson. Har sett att hon har gett ut hur många böcker som helst och det är väl dags att man tar och läser igenom de. Men först så ska jag läsa igenom Camilla Läckbergs böcker igen. Att propå Läckberg, så såg jag i aftonbladet att hon skulle ge ut en bok i april, men jag trodde att det var i nästa höst, men så var inte fallet. Namnet till boken är Änglamakerskan. Och jag längtar som tusan till april då den kommer ut, då ska jag vara först i kön till bokia i Lindesberg och köpa den. Inga tvivel.

Snart är de nyheter och sen blir det nog ett inlägg till och sen blir det att lägga sig. Ha det gott och ta hand om er så länge.

Av Kalle Larsson - 8 december 2010 19:41

   Snart så börjar Jamie Olivers upptäcksprogram där han reser till olika länder i världen. Idag så är det Sverige som får besök utav honom. Det är repris från långt tillbaka, men det spelar inge roll, kul att se det iaf. Har sett på reklam hela veckan om när han ska testa surströming och han blir så förskräckt över vad tusan det är som luktar så illa, haha. Vilken min han gav alltså. Det såg så roligt ut. Han täckte nog säkert: "Vad f*n är det för konstigt folk som äter det här egentligen?", hehe. När han säger om det är gott eller inte, om han skulle säga nej, så förstår jag verkligen det. Jag har provat surströming en enda gång i hela mitt liv och jag tänker INTE prova det, jag understrycker ordet INTE för jag menar allvar. Det är inte gott, det smakar vad det luktar tycker jag och stanken luktar inte nå gott alls.




Så det ska bli kul och se på programmet. Tror att det går på kanal 5, om ni inte har nå annat för er så kan ni ju gå och kolla. Det börjar 19:55.

 

 

 

Av Kalle Larsson - 8 december 2010 17:30

Idag på W4U så var jag helt själv av alla deltagare som är där. När jag kom till lokalen så var en av deltagarna som går i samma grupp som mig där, men helt plötsligt så stack han därifrån och jag fick inget grepp om varför. Men jag ville inte snoka runt, så jag frågade inte coachen varför han var tvungen att gå. Så jag satt vid datarummet och kollade in arbetsförmedlingens sida och kollade efter jobb. Men rätt vad det var så fick coachen ett ryck och kom in till mig samtidigt som hon pratade i telefon och ber mig att följa med till hennes rum. Då väcktes det förhoppningar inom mig att någonting positivt ska hända, men på fredag så får jag veta svaret, men jag vill inte säga något än för att man kanske blir besviken för att man hade höga förväntningar. Men jag hoppas verkligen, jag gör det, jag hoppas. Så på fredag som sagt så jag veta svaret. Tills dess så blir det bara att vänta och se vad som kommer att hända.

Av Kalle Larsson - 8 december 2010 12:26

Dagens låt passar verkligen med det som ska komma snart, alltså julen.


Låten är happy chrismas (war is over) - Celine Dion!

 

Av Kalle Larsson - 8 december 2010 11:44

Kul att man missade bussen för mindre än en timme sedan. Kul det är när man ser den åka förbi när man bara har så kort bit kvar att gå till busshållsplatsen. Så då var det bara att gå tillbaka. Usch säger jag bara, det är så träligt. När jag väl gick tillbaka så tänkte jag fråga pappa om inte hade kunde skjusa in mig, men motvilligt ville jag fråga honom eftersom han har jobbat natt inatt, så jag ville inte störa honom när han ligger och sover. Men när jag kom in i huset och skulle ned till källaren (för det finns ett rum där nere som pappa brukar sova i), när jag väl öppnade dörren dit ner så ser jag pappa stå längst ner och frågade vad som stod på. Jag skämdes och säga att jag hade missat bussen och han sa att kunde skjusa in mig, för det var väl ingenting med det. Jag gillar inte att väcka en person som har jobbat natt och sedan begära så tidigt att man ska skjusa in en till stan. Det är lite för mycket begärt tycker jag. Men det är jag det. Så jag ska väcka han igen om 12:30 och sen dra iväg till Linde.

Och sen blir det ingen träning idag heller, får ta det imorgon om ingenting händer och sker då. Vi får väl se vad som händer.

Nu ska jag kolla runt på internet. Ha det gott alla och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 8 december 2010 10:28

Imorse så fick jag ett sms utav min faster och där hade hon skrivit att hon hade precis blivit mormor och att Liza (min kusin) hade fått sitt barn äntligen. Det blev en liten Emilia och det känns skönt att allt gick så himla bra med allting osv. Nu får man vänta ivrigt tills man får se hennes dotter och det blir inte förrän vid julafton då hon kommer hem från värmland där hon bor.

Nu ska jag ta och åka till stan för att träna lite och sen blir det W4U. Ha det bra alla och ta hand om er.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards