kallegoeswritning

Alla inlägg den 20 december 2010

Av Kalle Larsson - 20 december 2010 22:10

Då har man sett första delen utav morden i Sandhamn. Det var riktigt spännande faktiskt, intressant historia faktiskt. Men blir så irriterad på att vissa delar utav serien att när de filmar med kameran att de skakar så förbennat, man blir ju alldeles knäpp att de inte kan hålla den stilla liksom. Det känns så himla konstigt i ögonen på något sätt för att de inte kan hålla kameran stilla. Men annars så var det intressant, med bra skådespelare. I för sig så var det endast en som var rätt så känd. Och det var Alexandra Rapaport och hon är en av Sveriges bästa kvinnliga skådisar enligt mig. För hon verkar så himla rak, ärlig och inte det minsta rädd att säga vad hon tycker och tänker. Det gillar jag med människor.

Så imorgon så går andra delen utav serien och jag längtar tills dess faktiskt, hehe.




  




Och sen så har jag valt att lägga in dagens låt här på bloggen. Eftersom det är jul snart, så är det inte så konstigt att det kommer bli en jullåt.


Kvällens låt är:


Britney Spears - My only wish (this year)

 

 

Av Kalle Larsson - 20 december 2010 20:10

Sitter här vid datorn och dricker lite nespresso. I onsdags när pappa och jag var inne i Örebro så köpte pappa den och det är ena riktiga goda smaker kan lova. Inte det mista fel kan jag lova, hittills. Har ju inte provat alla smaker än, men det visar sig när man har druckit igenom alla smaker. Det blir nog under jul, då man kommer stanna uppe ganska länge för att det är just jul.

Åh vad jag börjar längta ännu mer till jul nu, vill bara att det ska bara bli fredag nu. Att inte tiden går liiite snabbar dessa dagar och att julafton går hur sakta som helst.

Nu ska jag ta och kolla efter julmusik spotify. Det kommer att spela enormt mycket just denna vecka så det bara kokar om det. Får då se vad man hittar då.


  


Pappa gjorde i ordning en kopp till mig :)



  



Pappa hade köpt massa med olika smaker och med på köpet så fick man tydligen en sådan förtjusande lite låda som man kan förvara dessa smaker i, fifigt som den.



  


Lådan fullt med olika smaker, snacka om att man kommer att dricka det här en del under en snar framtid :)



  


One cup of nespresso :)

Av Kalle Larsson - 20 december 2010 18:22

         Då var första dagen avklarad på praktiken. Det gick ovanligt bra tyckte jag. Snacka om att man var när man skulle dit imorse, det var nästan som att man ville gå därifrån. Men när jag klev in i tallåsen så fanns det ingen återvändo och när jag kom in så såg jag att min chef hade kommit ner för att möta mig för att när man kommer in till entren på tallåsen, så kan man gå genom en dörr som om man går rakt fram, så att man kommer till andra avdelningar. När hon kom och mötte mig så gick hon och hämtade kläder som jag skulle använda idag. Efter att jag hade bytit om så gick vi upp till andra våningen där jag skulle börja jobba och där fick jag följa med och vara bredvid en utav personalen.

Sen dess så har det bara rullat på hela tiden, nästan ingen lugn stund förutom rasten som man alltid brukar ha på morgonen och sen lunchrasten. Men snacka om vad jag har ont i fötterna! Jag har aldrig varit med om maken vad ont i fötterna efter allt man har gått under dagen. Så när lunchrasten var så var det hur skönt som helst att sitta och ta igen sig lite, ville sitta lite längre faktiskt. Men jag vänjer mig väl efter några dagar om att det är mycket spring hit och dit och att man får vara med lite granna och inte slöa.

Men roligt har det varit och sett hur det går till i tallåsen jämnfört med grönboda hemmet som jag har varit på tidigare.

Detta var min dag, nu ska jag bara ta det lugnt ikväll. Ska invänta att en ny deckarserie ska börja tv4 ikväll klockan 21. Morden i Sandhamn heter serien som ska börja. När man ser reklamen som går på teven så verkar den jäkligt bra, så den är ett måste att se ikväll.

Men ha det gott alla och ta hand om er och sköt om er.




På väg till bussen tidigt på morgonen! :)




Jag tidigt denna måndags morgon, ovanligt pigg var iaf tyckte jag :)





Vid busshållsplatsen i väntan på att bussen ska komma!


Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards