kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 20 december 2010

Första praktiken avklarad!

Av Kalle Larsson - 20 december 2010 18:22

         Då var första dagen avklarad på praktiken. Det gick ovanligt bra tyckte jag. Snacka om att man var när man skulle dit imorse, det var nästan som att man ville gå därifrån. Men när jag klev in i tallåsen så fanns det ingen återvändo och när jag kom in så såg jag att min chef hade kommit ner för att möta mig för att när man kommer in till entren på tallåsen, så kan man gå genom en dörr som om man går rakt fram, så att man kommer till andra avdelningar. När hon kom och mötte mig så gick hon och hämtade kläder som jag skulle använda idag. Efter att jag hade bytit om så gick vi upp till andra våningen där jag skulle börja jobba och där fick jag följa med och vara bredvid en utav personalen.

Sen dess så har det bara rullat på hela tiden, nästan ingen lugn stund förutom rasten som man alltid brukar ha på morgonen och sen lunchrasten. Men snacka om vad jag har ont i fötterna! Jag har aldrig varit med om maken vad ont i fötterna efter allt man har gått under dagen. Så när lunchrasten var så var det hur skönt som helst att sitta och ta igen sig lite, ville sitta lite längre faktiskt. Men jag vänjer mig väl efter några dagar om att det är mycket spring hit och dit och att man får vara med lite granna och inte slöa.

Men roligt har det varit och sett hur det går till i tallåsen jämnfört med grönboda hemmet som jag har varit på tidigare.

Detta var min dag, nu ska jag bara ta det lugnt ikväll. Ska invänta att en ny deckarserie ska börja tv4 ikväll klockan 21. Morden i Sandhamn heter serien som ska börja. När man ser reklamen som går på teven så verkar den jäkligt bra, så den är ett måste att se ikväll.

Men ha det gott alla och ta hand om er och sköt om er.




På väg till bussen tidigt på morgonen! :)




Jag tidigt denna måndags morgon, ovanligt pigg var iaf tyckte jag :)





Vid busshållsplatsen i väntan på att bussen ska komma!


 
 
Elisa

Elisa

20 december 2010 19:38

Skönt att det har gått så bra Kalle, ja du ser riktigt pigg ut där haha :D strålar om.

Låter hektiskt att ha så mycket hela tiden och få raster hoppas det ska gå fortsatt bra ändå.
Man tycker ibland att det är fel att man även som praktikant väntas vara här och där som om man vore anställd, vet själv då man varit ute på praktik några gånger. Men inte så skoj att inte ha något att göra långa stunder heller får man kanske tänka.

Koppla av och ha det så jätteskönt ikväll vännen en massa kramar till goa du :D

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

20 december 2010 19:55

Tack Elisa :D

Ja, det kan göra det :)
Jo, ibland kan det vara så, du har rätt. På det sättet har jag inte ens tänkt på. Ne, vissa stunder kan vara sega som den och man håller på att somna liksom.

Tack så hjärtligt :) Och detsamma goa fina du :)

 
PumaN

PumaN

20 december 2010 20:39

Vet hur du känner ;) Fötterna gör grymt ont innan man kommer in i de! Haha mina fötter såg ut som två fotbollar xD Haha men sen är de ju lite också pga min dåliga blodcirkulation! Men man vänjer sig rätt snabbt :)

Kramaar :)

http://mandapumanstillnert.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

20 december 2010 21:05

Ja usch ja, inte roligt allt!! Ja, man får la göra det, att vänja sig :)

Kramisar :D

 
Sami

Sami

20 december 2010 21:28

Fan broe du skulle kommit o knackat på här :) då kunde du fått värma dig lite och sen gå till bussen igen :) hehe!

Kul att de gick bra :) det är bra där, har varit där ett antal gånger inom yrket :)

http://www.ipadblogg.wordpress.com

Kalle Larsson

20 december 2010 21:47

Hihi, det skulle va någonting :P

Japp, det gick så bra så :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards