kallegoeswritning

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Kalle Larsson - 1 december 2010 21:59

Toppen, det blir julbord i år igen. Ska bli så gott som helst. Jag och Sami bestämde det faktiskt alldeles nyss att det skulle bli av. Längtar som bara den till söndag då det blir julbord. Det bär av vid Älgen som ligger mot Kopparberg. Förra året så var det till Frövi stadshotell, där var det väldigt gott som bara den. Så vi får se hur det är på älgen då. Det är bara vänta och se.

Av Kalle Larsson - 1 december 2010 19:43

Imorgon så är man ledig från W4U för att coachen ska till Stockholm på nå kurs eller vad det nu va, någonting skulle iallafall göra i huvudstaden. Så då blir att vara hemma hela dagen. Undra vad man ska ta och göra då? Ska nog in och träna igen och simma för all del. Annars så vet jag inte vad jag ska ta och göra imorgon. Ska kanske fixa med en uppgift som jag fick av coachen idag som innebar att man skulle skriva en 10-i-topp lista över de jobb som man skulle helst vilja jobba med/som. Efter det så ska man ringa och höra vad de kan erbjuda en. Det är det värsta jag vet, det är att ringa till okända människor som man aldrig har pratat med och fråga om sånt här. Men sånt måstes göra för det är viktigt. Hellre ska man ringa än att skicka bara cv och personligt brev till arbetsplatsen som man helst skulle vilja jobba på. Då är det större chans att man kommer få det där drömjobbet som man så länge har velat jobba med. I Lindesberg så finns det nog inte så himla många toppjobb som man skulle vilja befinna sig i, det finns bokia och biblioteket som jag helst vill jobba på. Men annars så finns det ju annars hemköp eller några andra mataffärer att välja bland som man skulle kunna tänka sig att vara på. Det finns nog en hel del som man kan välja bland så det är bara för mig att kolla över ställena.

Snart så ska man kolla på 24 timmar som går på tv3. Har inte sett ett helt program med det, men det är i allafall ett program om 2 tv personligheter som ska umgås i 24 timmar. Det kan hända vad som helst under de 24 timmarna. Jag kollade förra veckan lite granna. Då var det Tony Erving och Runar Sögaard (eller vad han stavar sitt efternamn). Då ville inte Runar sova bredvid Tony för att det var någonting om att Tony var homosexuell och Runar är ju en kristen person. Så det blev lite kul och se hur det blev med det.

Nu ska jag iväg för att kolla på det. Ha det gott och hand om er allihopa.

Av Kalle Larsson - 1 december 2010 10:16

Kom och tänka på den här alldeles nyss.



September - Mikrofonkåt (Petters låt).


Den är så himla bra och fantastisk.




Ni får säga vad ni tycker om den, jag tycker den rockar fett.

Av Kalle Larsson - 1 december 2010 10:00

Det betyder ju att det är snart är jul och jag längtar som bara den efter julen då man får känna den där gemenskapen och tryggheten som man alltid gör. Det är det som känns bäst med julen att man får vara tillsammans med hela familjen och liksom bara vara. Egentligen så spelar julklappar ingen roll, för det har man ju växt ifrån. Jag önskar mig nog bara pengar och sen böcker såklart. Annars så önskar jag mig inge speciellt. När jag får pengar sen så måste jag börja att köpa julklappar, vet bara till pappa vad jag ska ge. Men inte till de andra. Det löser sig alltid. Har ni köpt några julklappar i år än?


Nu ska jag vänta på att gå till bussen. Ska träna bara på gymmet, inte simning. Ha det gott så länge och ta hand om er.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards