kallegoeswritning

Alla inlägg den 25 december 2010

Av Kalle Larsson - 25 december 2010 23:53

Kvällens låt är Septembers nya låt!


Lyssna och kommentera vad du tycker om den!


Av Kalle Larsson - 25 december 2010 20:52

Då var dagens mellandagsrea avklarad. Sami och jag var endast vid elgiganten och sedan mediamarkt och köpte filmer. Det var det enda som vi köpte. Vi tänkte om Marieberg var öppet idag, men det var det inte. Men gud vad folk det var på mediamarkt, har aldrig varit på maken om så mycket folk där sedan mediamarkt kom till Örebro. Det var helt otroligt vad man fick trängas. Men det är sånt som man får ta sig an när det är mellandagsrea. Efter att vi har varit vid elgiganten och media markt så var vi och åt på Mc Donalds. Sedan blev det att bege sig till bion som Sami bjöd mig som blev som en julklapp till mig och det var väldigt omtänktsamt om honom. Filmen som det blev var Narnia 3: Kung Caspian och skeppet gryningen i 3D. Och jag kan säga att den var hur bra som helst, kan faktiskt säga att det var den bästa Narnia filmen som har gjorts faktiskt. Så denna dag tyckte jag var helt klart uppskattande faktiskt.


  


Mediamarkt som vi först var inne och kollade i. Mycket folk som bara den kan jag säga.



  


Det här var bara en bråkdel om hur de övriga parkeringen som fanns vid mediamarkt.



  


Dessa filmer köptes idag i en butik som heter videobutiken för en billig peng.



  


Dessa filmer blev köpta vid elgiganten och mediamarkt.



  


Denna film blev var hur bra som helst på bio när jag och Sami var på bio :) Den bästa av alla serien Narnia.

Av Kalle Larsson - 25 december 2010 19:55

Igår var det den mysigaste dagen på hela dagen. Och den blev inte mycket sämre än vad man hade tänkt sig. Den blev alldeles utmärkt tycker jag. Dagen började med att jag vaknade vid 9 tiden och gick och duschade och fixade ordning med innan man skulle bege sig till faster för att äta julgröt med släkten plus en av kusinens pojkväns föräldrar som blev med. Det blev lika kul för det. Där blev man i 2 och en halv timme och det kändes som att man var där bara i en halv timme. Tiden går fort när man har roligt.

Sedan blev det att åka hem och fixa i ordning delar av de mat som vi skulle ha ned till farmor inför julmiddagen som vi brukar äta där varje år. När klockan var 14 så var det att åka till farmor för att äta och spendera hela eftermiddagen och en bit av kvällen där. Sen när klockan blev 15 så var man tvungen att se Kalle Anka som jag tycker är en jultradition som man ska kolla på. Det kan man inte bli för stor för att kolla på anser jag.

När klockan blir närmare 16 så var vi tvungna att dela ut julklappar för att min kusin och sin tjej var tvungen att åka till tjejens familj för att fortsätta julfirandet därborta. Eftersom vi i släkten hade kommit överens att vi skulle köpa en julklapp för en viss summa pengar, så skulle vi lotta ut till allesammans så att alla får en julklapp iaf. Jag fick en prenumeration av en tidning som jag får välja vilken jag vill. Det var trevligt att få.

Sen när klockan blev framåt 18 så tog vi det lugnt. Och sen vid 19 så blev att se Karl Bertil Jonssons jul som är också en jultradition i vår familj att kolla på varje år. Det är så himla bra tycker jag, det är så härligt att se. Gillar pappan och hans repliker som: "Håll tyst, jag ser på teve", "Nu får du gå och lägga dig, du får INTE se hur filmen slutar", "Ska du lukta på glöggen, pöjk" och "Har jag uppfostrat en kommunist". Så himla härlig, kort program.

Sen när det var slut så var det att dela ut julklappar när syrrans pojkvän kom över. Man fick lite saker faktiskt. Jag kommer att visa i bilder vad jag fick. Efter att vi hade fått alla klappar, så var det att kolla på en film som gick på 4:an. Det var Tomten är far till alla barnen som är en typisk julfilm.

Efter filmen så blev det inte mycket, man blev så trött efter allt som skedde under dagen så att man gick och la sig vid 23. Jag skulle ju till Örebro idag vid 09 så det var väl ändå dags att lägga sig.


  


Jag fick presentkort på bokia :)



  


Sen fick jag "Så mycket bättre" - skivan efter tv-programmet som gick på teven för inte så länge sedan på tv4 :) Det var sååå bra serie :)



  


Sen fick jag denna bok vars författare som vann årets nobelpris i litteratur :) Det ska bli intressant att läsa den :)


Sen fick jag lotter och en del pengar också :)

Av Kalle Larsson - 25 december 2010 08:59

Alldeles snart så ska man till Örebro med Sami och handla lite på mellandagsrean som har start idag. Skulle vilja berätta om hur gårdagen var för mig, men jag hinner inte eftersom vilken minut som helst kommer Sami och plockar upp mig så att vi ska fara iväg. Men det får jag allt ta och göra när jag kommer hem. Då kan jag göra två enskilda inlägg för igår och sedan om hur dagen har varit. Vi ska även på bio idag, ska se Narnia 3 i 3D. Det ska bli kul att se faktiskt.

Men ha det så bra allesammans, så höres vi senare under dagen.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards