kallegoeswritning

Alla inlägg den 11 december 2010

Av Kalle Larsson - 11 december 2010 10:33

Igår när jag och Sami kollade på idol igår, så kom vi in på och pratade om Rihanna. Då sa jag att hon kommer till Sverige första November 2011. Så det blev man ju sugen på att åka på självklart. Då blir det nog att köpa biljetter idag eftersom de släpps idag till hennes konsert. Jag har ju själv alltid velat sett henne och det skulle vara en riktig bra chans om man vill se henne. Dagen innan första November, alltså 31 Oktober, så är hon i Malmö Arena, vilket börjar bli ganska så vanligt nu efter att Lady Gaga dominerade där för inte så länge sedan. Kul att de få dit några världskändisar som uppträder, det vore lite träligt om de skulle resa upp till Stockholm och se på en artist som de gillar, då får de ju åka hur långt som helst för att åka. Men vissa spelar det nog ingen stor roll tror jag inte, men jag kan tänka mig de som inte gillar att resa så pass långt med tåg eller buss eller vad man nu tar sig dit med.

Men att de inte tar Göteborg också då när de är väl i Sverige, eftersom Göteborg är större stad än vad Malmö är. Jag vet inte hur de gör när de sitter och planerar sådär när artister ska ut på turné. Det skulle ju vara trevligt för Göteborgarna att få ett besök utav Rihanna.



  

Av Kalle Larsson - 11 december 2010 00:14

Det var väntat att Jay the rockstar skulle vinna. Vad hade man annars trott att det skulle vara? Jag hade inte trott att det var Minnah, för hon var milsväg ifrån Jays popularitet. Då hade Minnah fått kämpat som bara den. Jag tyckte ändå att de båda låg lika både två.

Higher med Jay var inte så speciellt bra, den var verkligen fel låt som juryn sa, den passade honom verkligen inte.

Minnahs första låts what you waiting for? var en riktig Minnah låt, en riktig drag låt som man får energi och det kunna Minnah leverera idag.

Jays andra låt like a prayer var verkligen en mäktig låt med honom, den enda låt som jag tyckte var skit bra med honom, det trodde jag verkligen inte om honom.

Twist and shout (eller vad låten heter) var ingen Minnah låt. Den var hur fjollig som helst med henne, det var nästan som man skämdes att se framträdandet. Så tyvärr, Minnah, så var detta ingen låt som du ska köra i framtiden.

Sen kommer vi slutligen till final låten som var dreaming people. Det var bland de bästa vinnarlåtarna som jag någonsin har hört från svenska idol, bäst gjorde Minnah den som kunde utnyttja sina toner som inte Jay hade en närhet till att höra. Kan inte sluta tänka på Minnahs version utav vinnarlåten, ojojoj, vill att den ska komma på spotify så att man lyssna på den om och om igen. Men vi får väl se när den kommer då.

Så om jag förstår så låg Minnah och Jay lika för mig ikväll och vad är inte bäst om att det inte kan blir lika?

Så till slut, vad tyckte ni om finalen? Var den bättre eller sämre än vad ni hade tänkt er? Kommentera er tankar och resonemang och dela med er om dem, det är alltid lika intressant att höra andras funderingar.




  Glad Jay skriker ut sin glädje för hela pressen!

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards