kallegoeswritning

Alla inlägg den 6 december 2010

Av Kalle Larsson - 6 december 2010 20:39

Kollar på ung & bortskämdsvt 1. Snacka om att vissa människor blir serverade på silverfat. Speciellt unga vuxna som inte tar ansvar för sitt liv och tror att allt går av sig själv hela tiden. Det är sorgligt att se hur det ska klara sig när de människor kommer att flytta hemifrån då de ska fixa allt själv, tvätta kläder, städa, laga mat, betala räkningar och så vidare. Det är helt otroligt att när man bor hemma att man inte kan hjälpa till och ta mer ansvar så att man lär sig så att man inte kommer att ha det svårare när man ska ha ett eget hem en vacker dag. När jag ser programmet så har det gått 5 veckor och det verkar som att det har inte slagit slint i huvudet på vissa fast det kanske ha gjort det för länge sedan. Men de kanske blir vuxna, ansvarstagande människor någon gång i framtiden får man hoppas. Om det nu blir så.

Av Kalle Larsson - 6 december 2010 17:21

Idag fick jag en glädjande besked när jag var på W4U och det var att jag har fått en praktikplats. När jag satt vid datarummet så ropade jobbcoachen på mig att jag skulle komma in till hennes kontor. Då sa hon att vi skulle ringa till ett par äldreboende som finns i Lindesberg. Först så sa jag till henne att hon kunde prova på Grönbodahemmet i Storå, eftersom det är närmast där jag bor. Men där var telefonen upptagen, så då provade coachen ringa till ågården istället. Då när coachen hörde om det fanns möjlighet till praktik så gick allt så himla fort så man inte hängde med. Till slut så hörde jag att coachen skulle skicka mejl till chefen och så och sen vart det klart. Det kändes som det bara gick bara några sekunder alltihopa. Så nu får man vänta och se när man börjar eftersom chefen måste göra vissa saker troligen och sen så ska man nog ha ett möte med chefen också där man går igenom saker och ting. Men jag är så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen någonstans. Skönt att ha någonting att göra ett tag framöver.

Nu ska jag försöka smälta det hela och låta det sjunka in. Ha det gott alla och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 6 december 2010 10:01

Typiskt att man vaknar senare än vad man har förvänta sig att göra. Får träna när jag åker till stan vid 10:45 istället. Då kommer man inte träna lika länge som man hade tänkt sig heller, men bättre att träna något än att inte träna alls vettja. Så idag blir det nog bara gymmet för min del och får ta simningen imorgon istället för idag. Så får det allt bli. Ska försöka äta frukost nu, får se om jag får i mig något, känner redan än att man inte är så förtjust i att äta något direkt, hehe. Men man ska ju ha i sig något iaf.

Ha det gott allesammans och ta hand om er så höres vi senare ikväll.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards