kallegoeswritning

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Kalle Larsson - 14 december 2010 22:24

Nu fick jag en verkligen en tanke som jag fick tänka på. Vad är det som skrämmer mig mest i livet? Det tror jag nog är att alla nära och kära kommer att försvinna i livet och att man en dag kommer att stå där ensam och inte har någon att kontakta eller nått sånt. Jag är sådan som skulle vilja ha så mycket folk omkring mig så att jag skulle bli trygg, att liksom ha många att luta mig emot för vad som en händer. Nu låter det kanske som att jag har är en ensam människa som inte har någon att luta mig emot, det har jag, både i verkligheten och även här på cybern (tror många vet vilka de är). Det är det att många säger att man behöver inte så många vänner, bekanta och så vidare. Att man hellre har få vänner än många bekanta. Vissa tycker verkligen så, och det respekterar jag fullt ut. Men jag känner att för varje år som går, så hatar jag att vara ensam, förut kunde jag liksom känna "Gud så skönt att vara själv". Nu så känner jag liksom att nästan så fort jag blir ensam, vill jag så gärna umgås med någon. Det behöver inte att man hittar på värsta grejerna hela tiden, det räcker bara sitta och prata lite eller vad som helst. Det räcker.

Vad är det som skrämmer er mest i livet?

Kommentera och berätta gärna och filosofera kring detta ämne.


Ha det gott och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 14 december 2010 19:12

Då var det kväll då och om cirka 45 minuter så är det Anna Anka på tv3 som man ska kolla på. Det lät så kul (inte för att vara elak) att det var en präst som skulle vara med ikvällens program. Tänkte mest på att det brukar hoppa grodor ur munnen på miss Anna Anka ibland och sen när en präst kommer och ska tränas utav henne, så lät det bara så kul hur den kombination dök upp. Men vi får väl se vad som händer.

Nu söker jag efter musik, jag har tagit bort all musik från spotify (igen, fast jag lovade mig själv att aldrig mera göra det). Så nu får jag börja om från början igen. Men det är skitsamma för mig. Då kan man söka efter nytt längs vägen man söker efter de som man kan osv.

Så det är väl bäst att jag fortsätter med det. Ha det gott allesammans och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 14 december 2010 14:26

Dagens ordspråk idag är:

Lögn ger ingen människa framgång! (från Elisabeths blogg)


Tidigare idag var jag inne på en av de bloggar som jag följer varenda dag och det är en tjej som heter Elisabeth som skriver om allt som rör sig om i hennes liv och de tankar och funderingar om livet och så. Det är en sån intressant blogg som jag tycker att ni alla borde besöka:


brizen.bloggplatsen.se


Och andra bloggar som jag tycker gärna att ni ska ta och kolla in är även dessa 2:


mandapumanstillnert.bloggplatsen.se


Och


ipadblogg.wordpress.com



Ha det gott alla och ta hand om er!

Av Kalle Larsson - 14 december 2010 11:30

Tjolahopp gott folk!

Då var det tisdag och det är endast 10 dagar kvar tills det är julafton och jag kan inte fatta ännu att det börjar dra ihop sig och jag har inte köpt en enda julklapp till någon. Men idag så får jag mina pengar och då blir det att försöka klura ut vad man ska ta och ge till var och en. Till pappa vet jag vad jag kommer att ge, men inte till resten och det är så jobbigt. Det skulle var hur bra som helst om man bara hade klart för sig vad man ska ge till släkten. Jag var hos min syster i fredags och då sade hon att hon hade köpt en julklapp till mig och att hon skulle köpa en till julklapp till mig. Tro inte på tusan att man blir så här ännu mer stressad av att man vill ge ännu mer för att den andra ger lika mycket till en. Ne, så det är bäst att kommer på något riktigt bra att ge bort.

Men jag ska nog söka lite på internet på julklappstips så att man får några tips som man kan köpa. Hoppas att man hittar något då.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards