kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Vad skrämmer er mest här i livet?

Av Kalle Larsson - 14 december 2010 22:24

Nu fick jag en verkligen en tanke som jag fick tänka på. Vad är det som skrämmer mig mest i livet? Det tror jag nog är att alla nära och kära kommer att försvinna i livet och att man en dag kommer att stå där ensam och inte har någon att kontakta eller nått sånt. Jag är sådan som skulle vilja ha så mycket folk omkring mig så att jag skulle bli trygg, att liksom ha många att luta mig emot för vad som en händer. Nu låter det kanske som att jag har är en ensam människa som inte har någon att luta mig emot, det har jag, både i verkligheten och även här på cybern (tror många vet vilka de är). Det är det att många säger att man behöver inte så många vänner, bekanta och så vidare. Att man hellre har få vänner än många bekanta. Vissa tycker verkligen så, och det respekterar jag fullt ut. Men jag känner att för varje år som går, så hatar jag att vara ensam, förut kunde jag liksom känna "Gud så skönt att vara själv". Nu så känner jag liksom att nästan så fort jag blir ensam, vill jag så gärna umgås med någon. Det behöver inte att man hittar på värsta grejerna hela tiden, det räcker bara sitta och prata lite eller vad som helst. Det räcker.

Vad är det som skrämmer er mest i livet?

Kommentera och berätta gärna och filosofera kring detta ämne.


Ha det gott och ta hand om er.

 
 
"B"

"B"

14 december 2010 23:05

Känner igen de djupa tankarna här Kalle, de är ungefär de tankar jag kan få här och tycka att det nästan är avskyvärt med ensamheten emellanåt om så bara för några h på kvällen.
Det räcker med bara några ord från någon, ett samtal eller kommentarer så känns det genast som att man inte alls är ensam längre:) det kan man sedan leva på ett tag och må gott. Vi människor behöver varandra och skulle inte klara oss utan varandras uppmärksamhet.

Vad är det som skrämmer mest(?) ska fundera vidare på det så återkommer jag med svar sen.

Kramisar vännen :)

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

14 december 2010 23:15

Kul att det är någon som är liksinnad som jag är :) Det är sant som du säger, vi människor klarar inte av att vara ensamma särskilt länge, jag tror vi inte mår så speciellt bra utav det, eftersom vi är ett så socialt varelse.

Det ska bli intressant och höra dina tankar kring det här :)

Kramisar vännen :)

 
"B"

"B"

15 december 2010 10:17

Javisst, vi tycks tänka i något samma banor.
Djupare personligheter, känslomänniskor kanske man kan säga.

Precis! Ensamheten skrämmer för den är ingen skön känsla, den mår man inte bra av i allt för stora doser.

Kom på vad som skrämmer mig mest här i livet det är att inte bli omtyckt och älskad för den jag är. Av nytt folk som av andra vänner.

Kramisar :)

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

15 december 2010 10:50

Ja, när du väl säger det så, så kan det vara något som skrämmer mig med att inte bli omtyckt eller älskad av nära och kära för den man är. Sån tanke har jag också haft.

Kramisar vännen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards