kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 25 december 2010

Julaftons dagen!

Av Kalle Larsson - 25 december 2010 19:55

Igår var det den mysigaste dagen på hela dagen. Och den blev inte mycket sämre än vad man hade tänkt sig. Den blev alldeles utmärkt tycker jag. Dagen började med att jag vaknade vid 9 tiden och gick och duschade och fixade ordning med innan man skulle bege sig till faster för att äta julgröt med släkten plus en av kusinens pojkväns föräldrar som blev med. Det blev lika kul för det. Där blev man i 2 och en halv timme och det kändes som att man var där bara i en halv timme. Tiden går fort när man har roligt.

Sedan blev det att åka hem och fixa i ordning delar av de mat som vi skulle ha ned till farmor inför julmiddagen som vi brukar äta där varje år. När klockan var 14 så var det att åka till farmor för att äta och spendera hela eftermiddagen och en bit av kvällen där. Sen när klockan blev 15 så var man tvungen att se Kalle Anka som jag tycker är en jultradition som man ska kolla på. Det kan man inte bli för stor för att kolla på anser jag.

När klockan blir närmare 16 så var vi tvungna att dela ut julklappar för att min kusin och sin tjej var tvungen att åka till tjejens familj för att fortsätta julfirandet därborta. Eftersom vi i släkten hade kommit överens att vi skulle köpa en julklapp för en viss summa pengar, så skulle vi lotta ut till allesammans så att alla får en julklapp iaf. Jag fick en prenumeration av en tidning som jag får välja vilken jag vill. Det var trevligt att få.

Sen när klockan blev framåt 18 så tog vi det lugnt. Och sen vid 19 så blev att se Karl Bertil Jonssons jul som är också en jultradition i vår familj att kolla på varje år. Det är så himla bra tycker jag, det är så härligt att se. Gillar pappan och hans repliker som: "Håll tyst, jag ser på teve", "Nu får du gå och lägga dig, du får INTE se hur filmen slutar", "Ska du lukta på glöggen, pöjk" och "Har jag uppfostrat en kommunist". Så himla härlig, kort program.

Sen när det var slut så var det att dela ut julklappar när syrrans pojkvän kom över. Man fick lite saker faktiskt. Jag kommer att visa i bilder vad jag fick. Efter att vi hade fått alla klappar, så var det att kolla på en film som gick på 4:an. Det var Tomten är far till alla barnen som är en typisk julfilm.

Efter filmen så blev det inte mycket, man blev så trött efter allt som skedde under dagen så att man gick och la sig vid 23. Jag skulle ju till Örebro idag vid 09 så det var väl ändå dags att lägga sig.


  


Jag fick presentkort på bokia :)



  


Sen fick jag "Så mycket bättre" - skivan efter tv-programmet som gick på teven för inte så länge sedan på tv4 :) Det var sååå bra serie :)



  


Sen fick jag denna bok vars författare som vann årets nobelpris i litteratur :) Det ska bli intressant att läsa den :)


Sen fick jag lotter och en del pengar också :)

 
 
PumaN

PumaN

25 december 2010 20:58

Lät som en bra julafton du! :) Jag fick också presentkort på bokia :) Alltid lika kul & fem nya pocketböcker med :D Så har att göra nu en stund ;)
Många kramar vännen :)

http://mandapumanstillnert.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

25 december 2010 21:53

Javisst, det var alldels underbart :D nice det :) Vad fick du för böcker? :)

Kram min vän :D

 
Elisa

Elisa

25 december 2010 22:40

Det var en rolig julaftons dag :)bra presenter också.

Själv missade jag Kalle Anka som också varit en tradition att se här.
Vi tjejer(syrran jag och Natha) lagade till maten, fixade hushålls arbetet men det var jättekul för det :) vi hade mys i köket i stället :D så fick några av de yngre plus äldre sitta i vardagsrummet och snacka en massa goja ;) se Kalle..

Ha det så gott och god fortsättning min vän!

Kramisar till dig Kalle :D

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

25 december 2010 23:08

Ja det kan man säga :D Vad fick du för något roligt? :)

Man kan ha roligt på så många olika sätt :)

Detsamma min vän :D

 
PumaN

PumaN

26 december 2010 00:04

Fick en salig blanding av olika böcker :) Ska bli intressant att läsa! Just nu håller jag fortfarande på med en rysk/amerikansk spiondeckare :) Väldigt bra ! Charmskolan heter den!
Många kramar vännen :)

http://mandapumanstillnert.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

26 december 2010 00:12

Intressant :D
Kram min vän :D

 
Elisa

Elisa

26 december 2010 00:38

Sant..

Jo jag fick många bra presenter med :) Presentkort på en klädbutik, ett dragspel att sälja :D, påslakan set(dubbla set), handdukar, ljus, tvål, smink, 3 choklad askar(olika), glögg i lakrits/hallon smak, spargris i form av en anka *fniss*, ljusstake(kanske glömt nåt).

Kramisar min goa vän:D

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

26 december 2010 00:43

Okej, det var inte tokigt du ;)

Kram min vän :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards