kallegoeswritning

Alla inlägg under maj 2011

Av Kalle Larsson - 19 maj 2011 01:59


En låt som betyder otroligt mycket, Godbless Shania Twain!

Av Kalle Larsson - 19 maj 2011 01:06

Då kom man hem från bion i Örebro med gänget. Dock har jag bara sett en pirat film förut, och det må vara död mans kista tror jag att det var. Det var iaf då Orlando Blooms rollfigur frågar om Kiara Knightleys rollfigur vill gifta sig med henne samtidigt som de åker ned i ett svart håll med sin båt, är det inte död mans kista ni som har sett filmerna? Men iaf, jag tyckte filmen var rätt okej- Lite små rolig i vissa stunder. Kan inte uttrycka mig helt och hållet, eftersom jag har inte sett de andra förutom 1.



 


Föresten så var jag vid arbetsförmedlingen idag. Där berättade de för mig att de hade någonting på gång för mig. Det var att jag skulle vara på en plats vid Örebro som heter miljövårdcenter. Det är ett ställe där man får göra en massa olika saker. Han som fick gå till på arbetsförmedlingen sa att man fick vara i affär, hålla på med datorer och lite annat. Till en början blev jag lite tveksam över om det var något för mig. Sen så försökte arbetsförmedlaren att försöka få mig att verkligen tacka ja till de. Han pratade verkligen om deras positiva saker. Men sen sa jag att jag var lite intresserad ändå och man såg att han sken som en sol där ett tag. Jag sa att jag behövde lite betänketid. Han hoppades på att jag tackade ja till det här. Så han skulle ringa senast nästa torsdag till mig och då ska jag lämna ett besked. Om jag tackar ja, så kommer jag som sagt pendla till Örebro, adolfsberg, varje dag. Inte för att jag har något problem med att pendla, det är inte det. Men vi får se vad som händer.

Nu håller jag på att kolla på en gammal svensk film från 1988 som heter PS sista sommaren. Den verkar lite småtråkig. Men vi får väl se hur den slutar.

Av Kalle Larsson - 18 maj 2011 08:48

Då var det onsdag indag. Som jag skrev igår så händer det lite saker idag. Först arbetsförmedlingen och sen så blir det bio på det. Den andra hälften blir kul, men andra kan man ju tycka vad man vill om. Får se vad de på arbetsförmedlingen säger, ska prata om hur vi ska lägga upp mitt jobbsökande. Kommer vara 2 stycken och pratar med mig. Så det känns lite extra nervöst, men vi får väl se vad som händer och sker.

Men nu ska jag käka frulle och göra något annat tills man ska på bussen. Men ni får ha det så gött och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 17 maj 2011 21:50

Kollar på desperata hemmafruar nu, brukar för övrigt inte göra det, inte direkt min serie att kolla på. Varför jag gör det just idag är för att jag tyckte att reklamen för dagens program verkade så intressant. Det var att det var någon äldre kvinna som verkade vara en lömsk mördare som hällde i medel i olika matvarianter. Så det såg lite spännande. Och det var det också, hehe.

Nu är det cougar town. En serie med Courtney Cox. En serie som jag var väldigt inne i förut. Det handlar om en kvinna som bor ensam med sin enda son som är i tonåren. Eftersom kvinnan är ensamstående så letar hon efter en man som hon kan leva med och det är inte äldre, utan yngre killar som hon letar efter. Sen får man följa med hennes vardag med vänner, grannar och jobbet - Ja, allt som rör hennes liv.

Sen blir det att lägga sig. Ska till arbetsförmedlingen imorgon för möte, men det är inte förrän 12:30. Sen är det dags att åka in till Örebro för att kolla på bio med gänget. Vi ska kolla på pirates of caribbean. Det ska bli kul att kolla på.

Men ni får ha de så gött. Nu ska jag kolla vidare. Ta hand om varandra.

Av Kalle Larsson - 17 maj 2011 18:07

Då har man kommit hem efter en träningpass igen. Kände att jag inte var lika taggad idag som jag var igår, eftersom jag har sådan träningsvärk i både armar, magen och även i benen. Det var bara för att jag inte strechade igår. Vilket jag kanske borde ha gjort. Men jag är så van att jag brukar simma efteråt och då göra det i bassängen istället för att göra det i träningslokalen. Så det bara så att jag gick ifrån strechningen igår.

Men när jag gick till bussen för att åka in till stan, gud vad det regnade och åskade. Inte lika mycket som det gjorde förra onsdagen. Kändes lite sisådär att gå ute när de blixtrade och åskade ute. Men det gick ju snabbt över.

Just nu så är det bara gråmulet ute.

Nu när man väl är hemma så blir det väl så att man kommer att ta det lugnt. Är så sugen på att kolla film. Men vaddå för film? Har ni några förslag så kan ni gärna komma med de. Det vore snällt.

Ska väl se till och äta någonting nu, är rätt så hungrig. Men vi höres lite senare. Ha det gött och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 17 maj 2011 07:59

Då var man vaken så pass tidigt idag. Vaknade redan vid 06:30 av att inte kunna sova. Låg länge vid sängen i hopp om att man kanske skulle somna om och sova i någon timme längre. Men så blev det inte. Så nu sitter jag här och håller på med frukost. Både äggsmörgås och gröt blir det idag. Alltid lika gott. Sen så funderar jag på att åka in och träna igen som jag gjorde igår. Det skulle inte sitta helt fel. Sen får vi la se vad dagen har att erbjuda mer då idag.



Av Kalle Larsson - 16 maj 2011 19:56

Nu blir det att kolla total blackout med grannarna. Det ska bli ett sant nöje att se i vanlig ordning. Blir lika kul och se vad det är för människor som kommer med och tävlar. Allt från fjolliga killar, fjortisar, korkade blondiner och gudarna vet vad. Men vi får se vad programet har att erbjuda.

Av Kalle Larsson - 16 maj 2011 12:46

Precis när jag hade avslutat förra inlägget så hör att min mobil ringer. När jag ser vid displayen så ser jag att det är Sami som ringer mig. Jag svarar och han frågar om jag ville möta upp honom vid ica eftersom han var på väg hem från Gusselby hos Bettan.



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 



Nu så ska jag kolla upp lite tider till bussen in till stan. Ska bli skönt att träna lite faktiskt. 


Var nöjd med allt som livet ger, allting som omkring dig ser 

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards