kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Ett telefonsamtal bort!

Av Kalle Larsson - 16 december 2010 12:07

Fick nyss ett telefonsamtal från min handläggare från arbetsförmedlingen och sa att det godkände min praktik på tallåsen. Sen hade hon kontaktat tallåsen att jag skulle komma dit klockan 07:00 på morgonen. Så nu är det bara att invänta då på måndag. Skönt att det äntligen är klart. Men ändå är jag lite så här paff att det gick så fort allthopa med att få praktik. Alltså när jag var med på Work For You, så får man vara där i 6 månader som max och jag trodde att jag skulle få vara med hela vägen och inte hitta någon sysselsättning. Men nu efter att vara på Work For You i 4 veckor så har jag fått en praktikplats, det är sjukt. Det var ingenting som jag hade förvänta mig. Det kan jag bara tacka min kära coach som jag har på Work For You som är en person som inte ger sig och pushar en till max när det gäller att söka jobb och sådant. Nu var det så att hon erbjöd sig att ringa till olika äldreboende åt mig, eftersom jag hatar mest av allt ringa som ni har läst om förut. Då fick hon kontakt med chefen till tallåsen och fixa möte. Sen var allt klart och jag kan inte fatta att allt gick så himla fort.

Nu ska jag ta och smälta det här lite. Ha det bäst alla och ta hand om er.

 
 
Elisa

Elisa

16 december 2010 12:30

Stort Grattis Kalle! :) förstår att det känns skönt att ha praktiken klar och hoppas du ska trivas där.

Ja fy de där obehagliga telesamtalen hur blir man botad från att ogilla dem tro :)

Kram Kram :)




http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

16 december 2010 12:36

Tack så väldigt min kära vän :) Det hoppas jag med :)

Ja, tänk om man skulle få nå tablett eller nått som hjälpte med att inte behövde känna det där obehagliga :)

Kram på din min vän :)

 
Elisa

Elisa

16 december 2010 15:01

Du ligger trea idag bland flest kommentarer =)
kul :D

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

16 december 2010 15:31

Åhh vad kul :) Vad ligger du på för plats? :)

Kramar :D

 
Sami

Sami

16 december 2010 15:43

Grattis Broe, fan vad kul!
Jag lovar dig att de där med att ringa de släpper efter att du gjort de några gånger :) tallåsen är bra :) kul med att du är trea på listan :)

http://www.ipadblogg.wordpress.com

Kalle Larsson

16 december 2010 16:55

Tackar så mkt :)
Jo, det borde det göra :) Tallåsen är väldigt bra :) Det är tack vare er att man ligger där man ligger :) Jag är evigt tacksam :)

 
PumaN

PumaN

16 december 2010 15:47

Kul att allt verkar lösa sig :D Nu får du börja vänja dig vid att gå upp i tid ;)) Välkommen i klubben fast jag har en månads lov från & med imorgon ;)

Många kramar :)

http://mandapumanstillnert.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

16 december 2010 16:56

Ja, det får blir start från och med imorgon det :) Tackar :) Schysst att få så länges jullov :)

Kramar Kramar :)

 
Johanna

Johanna

16 december 2010 16:23

Hoppas med mina drömmar slår in :)

skönt och få praktikplats!

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

16 december 2010 16:56

Ja, det verkar så härliga :)

Ja, det är det verkligen :D

 
Elisa

Elisa

16 december 2010 17:00

Ligger ganska så bakom dig på 6:e plats nu :))

Kramisar :D

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

16 december 2010 17:09

Jag såg det :D Vad kul det vore om vi fick delad plats :)

Kramisar :)

 
Elisa

Elisa

16 december 2010 17:57

Ja :) bara några till så, i´m right behind ya..;)

Kramis :D

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

16 december 2010 18:31

yes you are my friend ;)

Kram Kram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards