kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 19 december 2010

I mitt vinterland!

Av Kalle Larsson - 19 december 2010 14:16

Gud vad fint det är egentligen med snö ute när man väl är ute. Jag är ingen snö människa, jag är mer en sommar människa. Men när man väl är ute och promenerar till exempel så är det gudomligt fint när snön ligger på backen och sen på alla trän och överallt. Tidigare berättade jag här på bloggen att jag och Sami skulle ta en sväng och fotografera (men mest Sami skulle fota, jag var med som sällskap, men tog lite kort med mobilen). Vi var på väg upp till Nyberget vid en fors och tog kort. Det var kul faktiskt.

senare idag så ska vi ta och träna en sväng på Nautilus och det ska bli skönt och träna lite. Men ni får ha det så gott så länge och höres vi mer.


  


På väg mot Nyberget och fotoplatsen :)


  


On the road :)


  


Så fint det är i skogen när man är ute och går. Så otroligt fint :)



  


Stannade vid en bro där forsen var :)



  


Så fint och se när det vattnet forsar  :)


  


Så fint :)



  


Sen så gick vi in en bit in i skogen och Sami fick gå först och göra spår eftersom jag inte hade så bra skor att vandra i snön :)


  


Sami visar vägen :)



  


En bit in i skogen så ramlade Sami ner i snön :)


  


På plats vid forsen som det ska tas kort på :)



  


Tog en bild på mig själv :)


  


Ännu en bild, men stör mig på att håret låg nästan för ena ögat, men det är skitsamma. Det är inte hela världen :)


  


Sami fotograferar :)



  


Efter en stund så var det klart med allt fotograferande :)



  


Sen åkte vi ned till Statoil och fikade lite granna :)



  


Det blev en morotskaka och en kopp choklad :) Gott som bara den :)

 
 
Elisa

Elisa

19 december 2010 14:56

Underbara bilder, vintern kan vara riktigt fin ja.
Fint hår du har, passar dig Kalle!

Vad skoj ni har det grabbar det ser så trevligt ut på era utflykter, träffar:) mysigt.

Haha Sami i en snödriva hihi, vart e kompisen älgen ;)

Såg super gott ut det där :P tycker mycket om morotskaka.

Själv en del att greja mer känns som man vill hinna så mycket dagarna före jul om så bara dona hemma och packa in lite saker.

Kramisar i massor min goa vän:)

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

19 december 2010 15:18

Tack snälla, goa du :)

Det var skoj :)

Ja, det såg roligt ut när han satte sig ner i snön :)

Ja, morotskaka är otroligt gött :)

Okej, det är bra att du är i full gång med det så det är klart sen, så att du kan ta det lugnt sen :) Hoppas att det gå bra :)

Kramisar min fina vän :)

 
Sami

Sami

19 december 2010 19:26

Jag saknade mina älgar idag :) hihi
snödrivan var som tur mjuk, kunde ha varit olyckligt om de vore en gren eller stort trä man satt/föll på :(. Morotskaka är så j-vla gott!

http://www.ipadblogg.wordpress.com

Kalle Larsson

19 december 2010 20:04

Ja, att de inte syntes till :)

Ja, verkligen vilken tur det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards