kallegoeswritning

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Natten närmar sig!

Av Kalle Larsson - 28 december 2010 22:49

Snart så är det dags att lägga sig. Kom för en stund sedan hem efter andra natten på praktiken. Det kändes som man hade gjort någonting hela tiden idag, som man hade anat igår. Det var lite extra roligt idag för att idag var jag med en liten söt tant och höll på med ett pussel som hon hade börjat med. Jag såg att hennes dörr var öppen och när jag väl kikade in så såg jag att hon höll i full gång med det. Sen när jag frågade om det gick bra, så fick jag vara med och hjälpa till. Vi höll säkert med det där i 1 timme. Det var roligt.

Det är det som är spännande vad som ska hända om dagarna, man vet ju aldrig vad som kommer att hända. Livet är som en chokladask, man vet aldrig vad som finns i!

 
 
Elisa

Elisa

29 december 2010 02:48

Hihi vad mysiga de kan vara de gamla. Kul att dagen flöt på som det verkat.

Vet sedan ledsagarservice att de flesta äldre var roliga och sällskapliga plus berättade mycket intressant från gamla tider.

Kramisar vännen :)

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

29 december 2010 05:55

Jadu, de är det verkligen :) Tack så hjärtligt :)

Vad kul :) Det har ingen gjort hittills där jag är att de har berättat något från förr :)

Kramisar :)

 
Marion

Marion

29 december 2010 12:08

Va roligt att du trivs på jobbet :)
är så roligt att följa dig, är inne och kollar här varje dag :)

http://nedatvikt.blogg.se

Kalle Larsson

29 december 2010 18:37

Tack kära Marion :)
Vad kul att du gör det, det glädjer mig :) Jag kollar in din med så ofta jag hinner :)

Kramisar :)

 
Elisa

Elisa

29 december 2010 18:11

Aha :) fick ofta höra sånt, arbeten, familjer, samhället då.
En man som var en favorit här hette Fridolf han var nära 100 år(otroligt nog) men så jätte pigg, finklädd jämt, hade varit egenföretagare. Berättade en massa intressant.
Det var hemskt att höra att han dog av en olycka en tid innan han hann fylla 100, ramlade ner för en trappa på hemmet :( där de inte hade någon grind/spärr. Han såg dåligt på äldre dar och var uppe i natten och vandrade.
Sista han sa till mig var att om vi inte ses igen så ses vi i himmelen.

Kramis :)

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

29 december 2010 18:43

Det kan jag förstå :P Jag har 4 favorit redan fast det har gått mer än en vecka efter att jag har börjat :)
Ne, fy farao vad hemskt att höra :( Så tråkigt att höra! Man blir lite arg inombords och undra vad vaket på nätterna gjorde då eftersom de inte kollade läget?
Okej, gulligt sagt utav honom ändå.

Kramisar :)

 
Miimz

Miimz

29 december 2010 18:36

Vad mysigt det låter! Och sitta och lägga pussel med äldre :)

Kul med kommentarerna förresten! Jag hade verkligen inte väntat mig så många! :D

http://miimz.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

29 december 2010 18:45

Japp, den söta lilla tanten och jag ska fortsätta imorgon :D

Det var så lite så :) Inga som helst problem :)

Kramisar :)

 
Elisa

Elisa

29 december 2010 18:58

Han var lite småhungrig och hade tänkt försöka ta sig ner till köket på nedervåningen, varför det var så usel koll minns jag däremot inte. Men efter händelsen skulle man förbättra säkerheten vid trappen på Vallon gården.

Ja, då visste man inte alls vad som skulle ske senare så lite märkligt att han sa just så.

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

29 december 2010 20:47

Aha, okej. Man undrar ju varför han inte larmade för att personalen kunde hjälpa honom att fixa nå nattmacka eller nå. Bra att de gjorde det :)

Kramisar

 
Elisa

Elisa

29 december 2010 21:39

Ja man undrar mycket "varför si och så", blev så ledsen efteråt då han var en av de vänligaste gamla jag mött en väldigt speciell man.

Kramisar

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Kalle Larsson

29 december 2010 22:01

Det kan jag förstå, gillar man någon så mycket så är det inte så konstigt.

Kram min vän :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 13 november 2011 17:48

Nu har jag bestämt mig lite här. Jag har gjort en ny blogg på wordpress.com. Känner att jag vill testa lite nytt och så. Kommer att spara denna blogg, skulle vara helt onödigt att ta bort så många minnen, så många upplevelser som man har skrivit här ...

Av Kalle Larsson - 12 november 2011 11:01

Skönt det är med helg. Skönt att man kan sova ut om dagarna nu när det är helg. Det märks att man är inom resturangmiljö där det händer en massa saker hela tiden. Inte konstigt att man blir trött på kvällarna när man är hemma. Det är lite skillnad mo...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 22:18


TIdigare idag fick jag ett nyhetsmeddelande från expressen där det stod att Björn Ranelid kommer att ställa upp i nästa års melodifestivalen. Min första tanken var: Detta är ett skämt, det här går jag inte på. Inte för att jag har något emot Björn Ra...

Av Kalle Larsson - 9 november 2011 21:22

... för Scary movie 3. Tycker den är asbra och det är sån humor jag har och jag önskar att de som gör scary movie filmerna gör flera stycken till. Jag får aldrig nog faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag skulle kunna kolla på hur många som helst utan a...

Av Kalle Larsson - 8 november 2011 22:37

  Ett litet roligt klipp, hehe.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards