kallegoeswritning

Alla inlägg under december 2010

Av Kalle Larsson - 19 december 2010 03:34

Klockan är halv 4 och jag sitter upp än, skulle vara i säng för länge sedan, börjar faktiskt blir lite trött nu. Men ska fatta mig kort. Gårdagens shopping på mariebergscentrum var smockat med folk, helt otroligt. Det var så mycket folk så att man knappt kunde få pakering. Men till slut så blev det så att man fick en plats. När man väl kom där inne så var det så himla mycket folk. Det var helt otroligt. Var på bokia där och när man skulle stå kö, så var det långt neråt andra sidan av butiken, helt sjukt. Men är det jul så är det, så blir det väl när det valkas in till högtider.

Annars så var det en trevlig dag på marieberg med alla juklappar köpta och det är bara att ta det lugnt nu.

Ska ta och lägga mig nu innan jag somnar på tangenterna. Ha det så gott och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 18 december 2010 11:55

Hej allihopa!

Snart är dags att bege sig till storstan, alltså Örebro med Sami. Då blir det äntligen lite julshopping som skulle egentligen ske igår om hans bil inte var trasig. Men då blir det av idag istället. Ska åka 10 över 12 så det är dags att göra sig i ordning för att bara beredd på att åka.

Men ni får ha en bra dag allihopa och ha det bra och sköt om er.  




Av Kalle Larsson - 17 december 2010 22:01

För mer än en halvtimme sedan kom man hem från gymmet. Det var ett skönt pass på kvällskvisten. KKanske borde prova på mera gånger. Det vore inge fel alls. Så nu sitter jag här och kollar lite smått runt på internet samt kollar då och då upp och ser på galdiator som går på 3:an just nu. Det är en bra, det var bra länge sedan man såg den filmen asså. Vad gör ni så här på fredagskvällen kära läsare?
Nu ska jag fortsätta kolla runt, ha det gott och sköt om er allesammans.

Av Kalle Larsson - 17 december 2010 14:10

Har varit hemma en timme nu när man har varit hos farmor en stund och gjort pepparkakshus med syrran och sen hjälpt farmor med att klä henne julgran. Senare idag blir det kanske en sväng till Örebro, smsade med Sami att jag var klar hos farmor, men då sa han att det var krångel med bilen, så det blev inte så säkert att Örebro blir av idag. Tråkigt att det började krångla just idag när man skulle iväg. Sånt som händer. Men vi får väl se under dagen hur det utvecklar sig med det, annars så blir någon annan dag här i helgen.


  


Julbordet hos farmor, efter att jag hade gjort hälften i måndags, så fick hon göra andra hälften någon annan gång.



  


Påbörjar arbetet med pepparkakshuset :)



  


Del 2 av pepparkakshuset :)



    


Syrran fixar med sitt hus :)



  


Mitt hus när det är klart :) Första gången man satt ihop hela, det blev inte så lyckat med taken, men det var ju första gången, så det var inte så konstigt, hehe.


  


Syrrans bygge :)



  



Sedan efter pepparkakshuset, så blev det att klä julgranen :) Sen efter det så blev det lite julfika hos farmor (men det har jag inge bild på tyvärr).

Av Kalle Larsson - 17 december 2010 06:27

Shiet alltså, för ungefär en halvtimme så vaknade jag alldeles av mig själv. Jag försökte somna om, sen när jag hörde att mamma satte på teven, så var det ingen idé att somna om. All ljud stördes så förbennat. Så då var det bara att gå upp och vara vaken istället. Så det blir att sitta här en bra stund.

Idag blir det roligt. Först ska jag och syrran som jag sa igår och häromveckan dra till farmor en sväng och göra en pepparkakshus bland annat och lite annat. Sedan blir det att träna med Sami innan man ska bege sig till Örebro för julshopping. Så denna dag blir det fullt upp kan jag säga, från det ena stället till den andra.

Ska käka frukost nu, återkommer väl kanske innan man ska dra till farmor. Ha det gott alla och ta hand om er.

Av Kalle Larsson - 16 december 2010 23:02

Jag brukar annars köra med dagens låt, eftersom det är kväll, nästan natt, då kör jag med kvällens låt.


Kvällens låt är:


Från och med du - Oskar Linnros!

 

Av Kalle Larsson - 16 december 2010 19:23

Dessa bilder hade man nästan glömt att man hade på datorn. Skulle bara kolla in vad jag hade för bilder, sen dök dessa upp som jag tyckte jag kunde lägga ut. Kanske inte världens finaste bilder, men de får väl duga, hehe.





                



Jag vet inte hur många sådana svartvita kort jag har på mig själv, tycker bara det är roligare att ta kort på mig själv på detta vis :)





Den här kom jag ihåg när jag och pappa åkte hem från Örebro en sommar, då satt jag kvar i bilen och tog kort på mig själv, hehe.





Kommer inte ihåg när denna bild togs :)





Denna bild tog hemma på mitt rum :)





Hem från ica genom skogen, diggar den vägen att gå på somrarna.





Vissa tyckte denna bild var scary bild, men det vette tusan, hehe :P




Detta må vara sommaren 2009 året man tog studenten. Detta är från kalkbrottet när man åker mot Nora.




På studentdagen när man var påväg till skolan efter champangefrukosten. En oförglömlig dag.

Av Kalle Larsson - 16 december 2010 16:57

Just nu så väntar jag på att vattnet kokar i kastrullen. Jag håller på att fixa köttfärsås och spagetti just nu. Det ska bli såå gott. Det var länge sedan man åt det. Vill inte ens tänka på sist det var.

Senare ikväll kommer syrran förbi. Hon är just nu hos en kompis i Grängesberg och hälsar på. Sen blir lite prat inför imorgon förmiddag, för hon och jag ska dra till farmor då och hjälpa henne med lite saker. Efter det så blir att åka till Örebro med Sami och julhandla. Det ska bli så skojjsigt så.

Annars i helgen så har jag inga planer vad det ser ut nu, ska väl tagga till på måndagens praktik. Kul att det kommer att hända lite saker om dagarna iaf.

Ne, nu ska jag fortsätta med maten. Men ha det gott alla och ta hand om er, så höres vi.

Presentation


Är en snäll, positiv person som gillar livet i sin helhet. Älskar att skriva, lyssna på musik, kolla film och umgås med coola personer. Hoppas du njuter av att läsa min blogg lika mycket som jag njuter av att skriva!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ser ni framemot hösten då det blir allt mörkare, ruggigare, kallare och regnigare dagar?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Visitkortexperten

http://www.visitkortexperten.se

Ovido - Quiz & Flashcards